خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد:

سهم پرداختی مشترکان از هزینه تمام‌شده آب؛ ۱۹ تا ۲۰ درصد

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۵۹۱

تعرفه‌های پرداختی باید در مناطق مختلف متفاوت باشد و به مقوله اقتصاد آب بیش از پیش توجه شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سهم پرداختی مشترکان از هزینه تمام‌شده آب را حدود ۱۹ تا ۲۰ درصد اعلام کرد.
به‌گزارش ایلنا، حمیدرضا جانباز در جمع مدیران شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۱۹ تا ۲۰ درصد قیمت تمام‌شده آب از مشترکان دریافت می‌شود، گفت: در زمان حاضر، مشترکان تنها بخش ناچیزی از قیمت تمام‌شده آب را پرداخت می‌کنند درحالی که پرداخت واقعی قیمت‌ها می‌تواند نقش بسزایی در مصرف بهینه آب داشته باشد.
وی تعرفه یکسان آب‌بها را در سطح کشور اصولی ندانست و گفت: قسمت عمده منابع آب محلی است؛ بنابراین تعرفه‌های پرداختی باید در مناطق مختلف متفاوت باشد و به مقوله اقتصاد آب بیش از پیش توجه شود.
وی اعمال مدیریت تقاضا در سطح جامعه را بسیار ضروری خواند و اعلام کرد: در زمان حاضر، می‌توان با روش‌های گوناگون مصرف بهینه آب را در جامعه ترویج داد و تقاضای آب را به‌خوبی مدیریت کرد چراکه هم‌اکنون بهترین روش جهت مقابله با بحران کم‌آبی در کشور مدیریت تقاضا است.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور سپس با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بسیاری از زمینه‌ها در صنعت آب و فاضلاب جزو شرکت‌های برتر است، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با عملکرد مطلوب در بسیاری از بخش‌ها رتبه برتر را به‌خود اختصاص داده و پیشرو صنعت آب و فاضلاب در کشور است.
جانباز افزود: فعالان در صنعت آب و فاضلاب استان اصفهان باید تلاش کنند با عملکرد مطلوب‌تر از گذشته، برتری در صنعت آب و فاضلاب کشور را حفظ کنند چراکه نیروی انسانی فعال در آبفای استان اصفهان، از پتانسیل خوبی جهت اجرای برنامه‌ها برخوردار هستند.
به‌گفته وی، استان اصفهان با توجه به اینکه طی چندسال اخیر با خشک‌سالی مواجه بوده است، اما مسئولان آبفای استان اصفهان توانستند باوجود محدودیت‌ها، آب شرب بیش از پنج میلیون نفر را با کمترین چالش تامین کنند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان نیز گفت: در سفر مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور به استان اصفهان، بهره‌برداری از تصفیه‌فاضلاب و آغاز عملیات توسعه شبکه فاضلاب نجف‌آباد، بهره‌برداری از تصفیه‌خانه هرند و شبکه فاضلاب شهر هرند به همراه بهره‌برداری از ساختمان اداری اژیه، بهره‌برداری از مجموعه فرهنگی و ورزشی باران، ارتقا و بازسازی فاز نخست تصفیه‌خانه فاضلاب شمال، بهره‌برداری از فاز نخست سامانه جامع مدیریت اطلاعات هوشمند تاسیسات آب و فاضلاب استان اصفهان با هزینه‌ای افزون‌بر ۵۱۳ میلیارد ریال انجام شد.
مهندس " هاشم امینی " افزود: با بهره‌برداری از تصفیه‌خانه هرند، بیست‌وسومین تصفیه‌خانه فاضلاب استان اصفهان وارد مدار شد و این درحالی است که حدود سه تا چهار ماه آینده ازطریق سرمایه‌گذاری به روش‌های مختلف تصفیه‌خانه‌هایی در شهرهای سده، ورنامخواست، خوانسار، چادگان و نطنز به بهره‌برداری می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز