خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در گفت‌و‌گو با ایلنا:

قیمت برق صادراتی باید هزینه گاز مصرفی نیروگاه‌ها را جبران کند

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۸۳۷

با توجه به اینکه شیل گس گران است ما فعلا سرمایه گذاری خاصی در این زمینه نداریم اما مطالعه و پیگری در مناطقی از کشور توسط اکتشاف در حال انجام است.

معاون وزیر نفت در امور گاز گفت: نیروگاه‌های برق باید ضمن گسترش صادرات برق، در زمینه ایجاد اشتغال نیز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حمیدرضا عراقی معاون وزیر نفت در امور گاز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به انتقاد وزیر مبنی بر تحویل گاز گران به نیروگاه‌ها و در مقابل ارزان فروشی برق اظهار داشت: نیروگاه‌ها باید آنقدر بهره ور باشند که اگر برنامه صادرات برق دارند هم تولید خوبی داشته باشند و هم قیمت برق صادراتی به میزانی باشد که بهای گاز مصرفی را داده باشند و همچنین ارزش افزوده داشته باشند.

وی در این رابطه توضیح داد: یعنی اگر ۱۰۰ واحد برق وارد اقتصاد می‌کنیم حداقل این است که ۱۰۰ واحد نیز صادر کرده و ایجاد اشتغال کنیم نه اینکه ۱۰۰ واحد وارد اقتصاد کنیم و تنها ۵۰ واحد صادرات داشته باشیم.

عراقی همچنین در زمینه برنامه ایران برای شیل گس‌ها نیز گفت: تکنولوژی اکتشاف شیل گس در آمریکا و کانادا موجود است اما اروپا آن را بعنوان تهدید معرفی می‌کند و به لحاظ زیست محیطی اعتقادی به آن ندارد و ما نیز فعلا نیازی به آن نداریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شیل گس گران است ما فعلا سرمایه گذاری خاصی در این زمینه نداریم اما مطالعه و پیگری در مناطقی از کشور توسط اکتشاف در حال انجام است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز