خبرگزاری کار ایران

وزیر فدراسیون انرژی روسیه در دیدار با وزیر نیروی ایران؛

مبادله ۱۰ میلیارد دلار برق بین ایران و روسیه / روسیه در تحویل پروژه به ایران تاخیر نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۱۶۳

در حال حاضر پتانسیل خوبی برای همکاری در حوزه نیروگاهی وجود دارد که به زودی حجم همکاری ها به ۸تا ۱۰ میلیارد دلار می رسد

وزیر انرژی روسیه در خصوص سوابق تعلل و دیرکرد روسیه در تحویل پروژ ه ها توضیح داد: طبق قرار داد کار به ایران تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا الکساندر نواک وزیر فدراسیون انرژی روسیه در نشستی مشترک با وزیر نیروی ایران با اشاره به اینکه مذاکرات خوبی درزمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی در حوزه انرژی با ایران داشتیم از وزیر نیروی ایران به خاطر سازمان دهی سفر هیات روسی به ایران و انجام مذاکرات در زمینه ساخت نیروگاه قدردانی کرد.

وی افزود: اتصال شبکه برق و طرح و برنامه فنی در این زمینه درحال تکمیل شدن است و همچنین اتصال شبکه برق ایران روسیه و آذربایجان موضوع دیگر مذاکرات انجام شده است که با اتصال شبکه برق می توانیم ۵۰۰مگا وات برق به ایران تحویل دهیم و در این زمینه پیش نویس موافقت نامه برای انجام آن بین سه کشور در حال آماده شدن است.

نواک خاطر نشان کرد: مدرنیزاسیون و ساخت نیروگاه جدید در ایران و خطوط انتقال فشار قوی برق از دیگر موضوعات مورد مذاکره اخیر با ایران است.

وی تصریح کرد: تصمیم گرفتیم که کارگروه کاری مشخصی امور فنی را بررسی کرده و در اسرع وقت نتایج را ابلاغ کند.

نواک با بیان اینکه تجربه قدیمی در زمینه همکاری با ایران در حوزه نیروگاهی داریم خاطر نشان کرد: در حال حاضر پتانسیل خوبی برای همکاری در حوزه نیروگاهی وجود دارد که به زودی حجم همکاری ها به ۸تا ۱۰ میلیارد دلار می رسد

وی در ادامه به اجلاس کمیسیون مشترک تجاری اقتصادی تهران - مسکو که در ماه سپتامبر برگزار می شود اشاره کردو گفت: برنامه امروز گام جدیدی برای اجرای طرح ها در حوزه برق و انرژی است.

وزیر انرژی روسیه در خصوص سوابق تعلل و دیرکرد روسیه در تحویل پروژ ه ها توضیح داد: طبق قرار داد کار به ایران تحویل داده می شود و مدت زمان آن نیز طبق قرار داد تعیین شده و کار با اطمینان به طرف متقاضی یعنی کشور ایران ارائه خواهد شد.

وزیر انرژی روسیه ادامه داد: درخصوص قرار داد اخیر ایران و روسیه هنوز قراردادها امضا نشده اما کارگروه کاری مشخص شده که طی دوهفته بعد پیشنهادات این کارگروه ارائه خواهد شد و سپس در خصوص زمانبندی آن تصمیم گیری خواهد شد.

وی در ادامه از وزیر نیروی کشورمان در خواست کرد که در سفر رئیس جمهور کشورمان به چین وی را همراهی کند تا ضمن ملاقات با همتای ایرانی خود در این کشور نسبت به امضای اسناد توافق نامه اقدام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز