خبرگزاری کار ایران

نخستین افت صادرات نفت ایران در پنج ماه گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۶۰۷۳۵

هند قرار است در ماه آوریل سال جاری میلادی روزانه ١۴٥ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند که کمتر از واردات آن در آغاز سال جاری میلادی است.

صادرات نفت ایران در ماه مارس سال ٢٠١۴ میلادی برای نخستین بار در پنج ماه گذشته کاهش یافت.

به گزارش ایلنا، صادرات نفت ایران در ماه مارس سال جاری میلادی برای نخستین بار در پنج ماه گذشته کاهش یافت و پیش بینی می شود این روند کاهشی در ماه آوریل نیز ادامه داشته باشد و به حد مذکور در توافق ژنو نزدیک تر شود.

بر پایه توافق ژنو، صادرات نفت ایران باید در دوره ۶ ماهه اجرای این توافق، به طور میانگین حدود یک میلیون بشکه در روز باشد اما صادرات ایران تا کنون بیش از این حد بوده است.

بر پایه داده های نهادهای نظارت بر نفتکش ها، مهمترین عامل کاهش صادرات نفت ایران در ماه های مارس و آوریل، کاهش خرید نفت از سوی ژاپن و کره جنوبی است.

به گفته کارشناسان، ممکن است دلیل افت واردات نفت کشورهای کره جنوبی و ژاپن از ایران، عملیات نگهداری فصلی در پالایشگاه ها و تأسیسات دیگر نفتی این کشورها باشد.

با این همه، چین که بزرگترین خریدار نفت ایران به شمار می آید، در ماه آوریل سال جاری میلادی صادرات خود را افزایش می‌دهد و به ٥٥٢ هزار بشکه در روز می‌رساند که حدود یک سوم بیشتر از دوره مشابه در سال گذشته است.

هند نیز قرار است در ماه آوریل سال جاری میلادی روزانه ١۴٥ هزار بشکه نفت از ایران خریداری کند که کمتر از واردات آن در آغاز سال جاری میلادی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز