خبرگزاری کار ایران

زنگنه: ایران برنده شکایت گازی ترکیه خواهد بود

کد خبر : ۱۶۰۳۲۴

شکایت ترک ها به دیوان داوری بین المللی(لاهه) درباره گران بودن قیمت گاز مشکلی برای ایران ایجاد نمی کند و به احتمال زیاد ایران برنده این داوری خواهد بود.

وزیر نفت گفت: شکایت ترک ها به دیوان داوری بین المللی(لاهه) درباره گران بودن قیمت گاز مشکلی برای ایران ایجاد نمی کند و به احتمال زیاد ایران برنده این داوری خواهد بود.

به گزارش ایلنا، بی‍ژن نامدار زنگنه، پس از دیدار روز گذشته با جودت ییلماز وزیر توسعه کشور ترکیه، اظهار داشت: توسعه روابط در زمینه نفت وگاز از محورهای اصلی این دیدار بوده است.

وی درباره تفاهم روسای جمهور دو کشور که نهم بهمن ماه پارسال درباره افزایش میزان صادرات گاز به سالانه ٢٠ میلیارد مترمکعب صورت گرفته، گفت: بحثتفاهم روسای دو کشور تا رسیدن به مرحله عملیاتی دنبال می شود.

وی همچنین در خصوص، کاهش قیمت گاز از سوی ایران خاطرنشان کرد: مذاکرات در این زمینه ادامه دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، ترکیه اعلام کرده است: قیمت هر ١٠٠٠ مترمکعب گاز وارداتی از ایران ۴۹۰ دلار برای آنها تمام می شود در صورتی که واردات گاز از جمهوری آذربایجان به ازای هر هزار مترمکعب ۳۳۵ دلار برایشان هزینه دارد و برای همین میزان گاز نیز به روسیه ۴۲۵ دلار پرداخت می کنند.

براساس قرارداد ٢٥ ساله روزانه ٣٠ میلیون مترمکعب گاز ایران به ترک ها فروخته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز