خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی وزیر نفت اعلام کرد؛

افزایش ۶۰ تا ۱۱۰ میلیون مترمکعبی تولید گاز در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۴۹۵۲۹

در سال آینده دست کم ۶۰ میلیون مترمکعب به تولید روزانه گاز کشور اضافه شود و در حالت خوش بینانه، این رقم می تواند به ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون مترمکعب نیز برسد.

معاون برنامه ریزی وزیر نفت از افزایش ۶۰ تا ۱۱۰ میلیون مترمکعبی تولید روزانه گاز در کشور در سال ۹۳ خبر داد.

به گزارش ایلنا، منصور معظمی معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت گفت: با توجه به تمرکز وزارت نفت بر افزایش تولید گاز از فازهای پارس جنوبی، از پایان سال آینده، صادرات گاز به راهبرد مشخص وزارت نفت تبدیل می شود.

معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت افزود: وزارت نفت بر تکمیل فازهای پارس جنوبی تمرکز کرده است و با توجه به برنامه ریزی برای افزایش تولید از این فازها، انعقاد قراردادهای گازی در دستور کار قرار دارد.

وی فازهای ۱۲،۱۵، ۱۶،۱۷ و ۱۸ را فازهای اولویت دار در پارس جنوبی خواند و افزود: بخشی از کار توسعه ای پارس جنوبی در این فازها سال آینده و بقیه در سال ۹۴ به ثمر می رسد.

معظمی با بیان این که وزارت نفت پیش بینی می کند سال آینده دست کم ۶۰ میلیون مترمکعب به تولید روزانه گاز کشور اضافه شود، اعلام کرد: در حالت خوش بینانه، این رقم می تواند ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون مترمکعب نیز باشد.

وی تصریح کرد: افزایش تولید گاز در سال آینده و استفاده از گاز به جای سوخت مایع در نیروگاه ها، در بهبود وضع محیط زیست نیز موثر خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز