خبرگزاری کار ایران

یک مقام ارشد وزارت نفت پاکستان:

اسلام‌آباد تمام تلاش خود را برای تکمیل به موقع پروژه واردات گاز از ایران به کار می‎بندد

کد خبر : ۱۲۷۸۵۵

دو طرف درباره جنبه های مختلف پروژه مذاکره کردند و تصمیم گرفته شد تیم های فنی ایران و پاکستان به طور منظم مراحل تکمیل به موقع و پیشبرد پروژه خط لوله آی پی را پیگیری کنند.

یک مقام ارشد وزارت نفت پاکستان اعلام کرد کشورش تمام تلاش خود را برای تکمیل به موقع پروژه واردات گاز از ایران به کار می بندد.

به ایلنا، جم کمال خان، وزیر مشاور نفت و منابع طبیعی پاکستان روز گذشته(١٨ آذر) در پاسخ به سئوال اعضای پارلمان پاکستان(نشنال اسمبلی) گفت: دولت اسلام آباد تمام تلاش خود را برای تکمیل پروژه ساخت خط لوله گازی ایران - پاکستان در موعد مقرر به کار می گیرد.

وی با اشاره به سفر وزیر نفت پاکستان به ایران و گفت و گو درباره این موضوع با همتای ایرانی خود گفت: هم اکنون هیچ کمبود گازی در بخش خانگی وجود ندارد زیرا فراهم کردن گاز مورد نیاز مصرف کنندگان خانگی در اولویت برنامه‌های دولت پاکستان قرار دارد.

وی با بیان این که هم اکنون ٥٠ بلوک در فرایند واگذاری به شرکت های مختلف برای اکتشاف و تولید قرار دارد، گفت: برای سال مالی ٢٠١٣ - ٢٠١۴ حفر ٥٩ حلقه چاه اکتشافی و ٥١ حلقه چاه ارزیابی توسعه‌ای برای افزایش تولید نفت و گاز برنامه ریزی شد.

وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان روز گذشته(دوشنبه ١٨ آذر) پس از پایان دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت ایران و مذاکرات هیات ایرانی و پاکستانی درباره پیشبرد خط لوله آی‌پی گفت: در مذاکرات امروز درباره پیشبرد پروژه خط لوله گازی آی پی و همچنین موانع و محدودی‌ های پیش روی این پروژه گفت و گو کردیم و شرایط پیش روی این پروژه در صورت لغو تحریم‌ها بررسی شد.

وی افزود:دو طرف درباره جنبه های مختلف پروژه مذاکره کردند و تصمیم گرفته شد تیم های فنی ایران و پاکستان به طور منظم مراحل تکمیل به موقع و پیشبرد پروژه خط لوله آی پی را پیگیری کنند.

دولت پاکستان بی اعتنا به تحریم های آمریکا علیه ایران، ٢١ اسفند ماه ١٣٩١ ساخت بخش پاکستانی خط لوله ایران - پاکستان را آغاز کرده است که با آغاز صادرات گاز ایران به پاکستان در سال ٢٠١۴ میلادی، این کشور پس از ترکیه، دومین دریافت کننده گاز طبیعی از ایران خواهد بود.

بخش ایرانی احداثخط لوله آی پی تکمیل شده است و بر اساس قرارداد دو طرف قرار است صادرات گاز ایران به پاکستان با ظرفیت اولیه روزانه ٢١ میلیون و ٥٠٠ هزار متر مکعب از دسامبر ٢٠١۴ میلادی(آذر - دی ١٣٩٣) آغاز شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز