خبرگزاری کار ایران

ظرفیت تولید برق ۵۰۰ مگاوات افزایش یافته است / صنعت برق به ۹۰ درصد خودکفایی دست یافته است

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۴۸۴

درآمد صادرات برق از طریق خزانه به صنعت برق داده می‌شود، اما به دنبال آن هستیم که ارز مورد نیاز پروژه‌های وزارت نیرو را تامین کنیم.

مدیرعامل توانیر از افزایش دو برابری ظرفیت تولید برق از نیروگاه‌های مقیاس کوپک و تولید پراکنده کشور در سالجاری خبر داد و اعلام کرد: ایران همسو با صنایع برق جهان هم به سمت ساخت و راه‌اندازی نسل جدید نیروگاه‌های برق حرکت می‌کند.

به گزارش ایلنا، همایون حائری در حاشیه نمایشگاه آب و برق در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید برق در نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده به ۵۰۰ مگاوات افزایش یافته است، گفت: بر اساس برنامه ریزی انجام شده پیش بینی می‌شود ظرفیت تولید برق پراکنده کشور تا پایان سالجاری به یکهزار مگاوات افزایش یابد.

مدیرعامل شرکت توانیر با اعلام اینکه در شرایط فعلی صنعت برق جهان به سمت نیروگاه‌های مقیاس کوچک و تولید پراکنده حرکت می‌کند، تصریح کرد: از این رو طراحی، سلخت، نصب و راه اندازی این نسل جدید نیروگاه‌های برق هم در دستور کار دولت قرار گرفته است.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه اگر شرکت‌ها و کارخانجات بتوانند از این نیروگاه‌ها احداثکنند، هم نیاز خود را تامین می‌کنند و هم برق اضافه را وزارت نیرو خریداری می‌کنند، درباره درآمدهای صادرات برق کشور، اظهار داشت: درآمد صادرات برق از طریق خزانه به صنعت برق داده می‌شود، اما به دنبال آن هستیم که ارز مورد نیاز پروژه‌های وزارت نیرو را تامین کنیم.

مدیرعامل توانیر همچنین تولید و نصب کنتورهای هوشمند را از زیرساخت‌های هوشمندسازی شبکه برق عنوان کرد و افزود: چند سال است که فقط کنتورهای دیجیتال تولید و نصب می‌شود؛ ضمن اینکه هوشمندسازی شبکه در دست مطالعه است و ابتدا باید به صورت پایلوت در یک منطقه اجرا شود.
وی در ادامه با تاکید بر حمایت از تولیدات داخلی بیان کرد: لامپ‌های ساخت داخل از نظر کیفیت قابل مقایسه با لامپ‌های چینی نیست و وزارت نیرو هم از تولیدکنندگان داخلی حمایت می‌کند.

مدیرعامل توانیر در پایان خاطرنشان کرد: صنعت برق بیش از ۹۰ درصد به خودکفایی دست یافته است و این خودکفایی در نمایشگاه کنونی کاملا مشهود است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز