خبرگزاری کار ایران

درگفتگو با ایلنا مطرح شد:

اعلام آمادگی مجلس برای همکاری در حل بحران آب

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۶۴

طبق نمودارها نگرانی در مورد کم آبی‌ جدی است زیرا خشکسالی‌ها، برداشت بیش از حد از آب‌های زیرزمینی و حفر بی‌رویه چاه‌ها وضعیت آب را در کشور بحرانی کرده است

با توجه به نمودارها و جدی بودن بحران آب در کشور تشکیل شورای عالی آب ضرورتی اجتناب ناپذیر برای مدیریت بهینه مصرف آب است.

رحمت الله نوروزی نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص دستور اخیر رئیس‌جمهور مبنی بر تشکیل شورای عالی آب اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته اعضای کمیسیون کشاورزی با وزیر نیرو بحثمدیریت بهینه و بهره‌وری آب از جمله دغدغه‌هایی عنوان شد که نیاز به برنامه‌ریزی سریع بلندمدت دارد.

وی گفت: رئیس جمهور بعنوان رئیس شورای عالی آب، وزیر نیرو دبیر و محمدتقی توکلی نماینده مردم الیگودرز از جمله اعضای شورای عالی آب هستند که باید در مورد آب شرب، آب مصرفی کشاورزی و صنعتی تصمیم‌گیری کنند.

این عضو کمیسیون کشاورزی با تاکید بر لزوم نگاه جامع و همه جانبه به مباحثمربوط به آب افزود: نمایندگان مجلس آمادگی دارند تا همکاری های لازم را با دولت و متولیان امر در زمینه حل مشکلات مربوط به آب داشته باشند.

نوروزی در ادامه خاطرنشان کرد: طبق نمودارها نگرانی در مورد کم آبی‌ جدی است زیرا خشکسالی‌ها، برداشت بیش از حد از آب‌های زیرزمینی و حفر بی‌رویه چاه‌ها وضعیت آب را در کشور بحرانی کرده است.

وی گفت: مدیریت آبیاری مکانیزاسیون و کاشت محصولات کشاورزی با مصرف آب کمتر از جمله راهکارهایی است که در خصوص بهبود وضعیت آب مصرفی کشاورزی باید لحاظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز