خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

اصلاح شیوه های کاشت محصولات کشاورزی امری اجتناب ناپذیر است

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۰۲۷

برای حفظ منابع آبی موجود، اصلاح شیوه های کاشت و استفاده از محصولات کم آب بر در سراسر کشور امری اجتناب ناپذیر است و باید اجرایی شود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفظ منابع آبی موجود، اصلاح شیوه های کاشت و استفاده از محصولات کم آب بر در سراسر کشور امری اجتناب ناپذیر است و باید اجرایی شود.

به گزارش ایلنا و به نقل از سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی، موید حسینی صدر درباره «طرح نکاشت» اطراف دریاچه ارومیه و «تغییر شیوه کاشت»، افزود: با توجه به اینکه طی چند سال اخیر کشاورزی ما با مشکل خشکسالی مواجه بوده باید شیوه کاشت در کل کشور اصلاح و اجرایی شود.

وی اظهار داشت: در اصلاح شیوه کاشت، محصولاتی مثل گندم که نیاز کمتری به آب دارد جایگزین محصولات پرمصرف آبی همچون سیب و انگور می شود.

نماینده مردم خوی در مجلس با بیان اینکه، در کشت محصولات کشاورزی باید از روش های نوین آبیاری بهره گیری کنند، گفت: در این راستا کشاورزان و مسئولان باید همکاری کنند تا شیوه کاشت در کشور به سمت محصولاتی که نیاز به آب کمتری دارد، هدایت شود و محصولات پرمصرف آبی دیگر کشت نشوند.

وی تصریح کرد: به طور قطع کاشت محصولات کشاورزی با نیاز آبی بالا در آینده، کشور و بخش کشاورزی را با مشکل تأمین آب مواجه می سازد بنابراین ممکن است با خشک شدن زمین و باغات مواجه شویم.

حسینی صدر از تأمین ۸۵ درصد هزینه آبیاری تحت فشار توسط دولت خبر داد و گفت: ما در لایحه اصلاح مقررات مالی تصریح کردیم که حداقل ۸۵ درصد هزینه آبیاری تحت فشار را دولت تأمین کند.

وی اضافه کرد: بنابراین انتظار می رود دولت و مسئولان برای حفظ منابع آبی موجود با همکاری یکدیگر شیوه های کاشت و آبیاری را متناسب با امکانات کشور قرار دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز