خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت درپاسخ به ایلنا:

واردات ۴ میلیون لیتری بنزین / کسری ۲۷ هزار میلیاردتومانی نقدینگی شرکت گاز

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۷۳۱

۱۵ میلیارد دلار با کمبود منابع مالی گازی مواجه هستیم.

وزیر نفت با اعلام این که شرکتهای ملی گاز و پخش و پالایش با کسری شدید۲۷ هزار میلیارد تومانی ناشی از یارانه نقدی مواجه هستند، از واردات ۴میلیون لیتری امسال بنزین به کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بیژن زنگنه در جمع خبرنگاران در حاشیه اجلاس همایش بین المللی صندوق توسعه ملی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر این که میزان کسری نقدی شرکتهای ملی گاز و پالایش و پخش چقدر است از محل درآمدهای نفتی چقدر است اظهار داشت که شرکت ملی گاز و شرکت پالایش و پخش موظف به پرداخت این میزان نقدینگی بودند که این دو شرکت به واسطه این موضوع با کسری شدید مواجه شدند.

به گفته زنگنه این دو شرکت در صورت ادامه این روند با احتمال ورشکستگی و نابودی کامل پیش رفتند.

زنگنه در ادامه به مسئله سوخت زمستانی اشاره کرد و گفت: امسال مشکل سوخت در کشور وجود ندارد و اما مشکل گاز به دلیل عدم کامل شدن فازهای پارس جنوبی همچنان ادامه دارد.

وی همچنین در ادامه سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی براین که واردات بنزین امسال چقدر است اظهار داشت: امسال همچون سالهای گذشته واردات بنزین خواهیم داشت و پیش‌بینی می شود ۴ میلیون لیتر به کشور وارد شود.

وی همچنین از سرمایه گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در حوزه نفت و گاز خبر داد و گفت: ۱۵ میلیارد دلار با کمبود منابع مالی گازی مواجه هستیم.

وی همچنین از بحثبورس انرژی خبر داد مقدار چندهزار بشکه نفت در بورس انرژی عرضه شده است و این امر ادامه خواهد داشت.

وی همچنین از ۱۴ میلیارد دلار تخصیص منابع صندوق توسعه ملی به شرکتهای ملی خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز