خبرگزاری کار ایران

افزایش 50 برابری تولید مواد مخدر در افغانستان

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۴۷۱

فرمانده نیروی انتظامی گفت: از زمان حضور آمریکایی ها در افغانستان تقریبا تولید مواد مخدر 50 برابر رشد داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "حسین اشتری" در پایانه مرزی"میلک" - نقطه صفر مرزی بین ایران و افغانستان- در جمع خبرنگاران ضمن تبریک ماه رمضان، اظهار داشت: امروز بحمدالله این توفیق را به دست آوردیم تا بتوانیم از نزدیک از منطقه صفر مرزی بازدید داشته باشیم، همچنین  با سران طوایف و همکاران مرزی که زحمات بسیاری را برای ارتقاء امنیت در کشورمان انجام می دهند، دیداری خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه از زمان حضور آمریکا در افغانستان تولید مواد مخدر رشد چشمگیری داشته است و سازمان‌های بین المللی به چه میزان به ایران برای مبارزه با مواد مخدر کمک می کنند، گفت: از زمان حضور آمریکایی ها در افغانستان تقریبا تولید مواد مخدر 50 برابر رشد داشته و بعد از پیروزی انقلاب تاکنون، کشفیات مواد با تلاش نیروی انتظامی و افرادی که در مرزها مسئولیت دارند، افزایش چشمگیری داشته است.

سردار اشتری با بیان اینکه همکاران ما با جانفشانی، فداکاری و ایثار در عرصه مبارزه با مواد مخدر تلاش می کنند، تصریح کرد: امیدواریم سازمان های بین المللی نیز در این عرصه برای مبارزه با سوداگران مرگ حمایت کنند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است؛ هر چند در عرصه مبارزه با موادمخدر با تمام توان تلاش می کنیم تا جوانان ما به این معضل آلوده نشوند.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: امیدواریم با به روز رسانی و تجهیز امکانات بتوانیم روز به روز در این عرصه موفق تر عمل کرده و امنیت را ارتقاء دهیم.

وی،سهم استان سیستان و بلوچستان از میزان کشفیات مواد مخدر را بیش از 60 درصد در سطح کشور عنوان و بیان کرد: علت آن این است، این استان در همسایگی کشوری قرار دارد که بزرگترین تولید کننده مواد مخدر در جهان است.

سردار اشتری تأکید کرد: امیدواریم سازمان های بین المللی کاری کنند تا بتوانیم با این موضوع به صورت ریشه ای برخورد کرده و مشکل را کاملا برطرف کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور از افزایش 10 درصدی کشفیات موادمخدر از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبرداد و گفت: بحمدالله نیروی نیروی انتظامی، در مرزها دارای توان و ظرفیت های زیادی است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز