خبرگزاری کار ایران

علی خضریان:

فقر و حاشیه نشینی چهره تهران را زشت کرده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۰۶۳۲

یک نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت حتی آن بخش از شهروندان که در سطح بالاتر و مرفه تری قرار دارند یکی از خواسته هایشان فقرزادیی از شهر تهران است. بنابراین کاندیداهای شورای شهر باید فقرزدایی را در راس برنامه های خود قرار دهند.

 

عمران و توسعه شهر تهران در گرو انتخاب مدیرانی شایسته است/ کاندیداهای شورای شهر باید فقرزدایی را در راس برنامه های خود قرار دهند/ امیدوارم شاهد سیاسی کردن نهادها و مدیریت ها در بخش های مختلف نباشیم/ جوان گرایی و تخصص گرایی در انتخاب اعضای شورای شهر مهم است

یک نماینده تهران تاکید کرد: جوان گرایی و تخصص گرایی در انتخابات شورای شهر بسیار حائز اهمیت است. با توجه به بیانات رهبری و تاکید ایشان بر جوان گرایی و میدان دادن به جوانان انتظار می رود در این دوره از انتخابات شورای شهر تهران متوسط سنی مدیریت را پایین آورده و اجازه بدهیم جوانان به میدان بیایند.

علی خضریان نماینده تهران و عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اهمیت انتخابات شورای شهر و روستا، گفت: توسعه راه ها،ایجاد اتوبان ها و تونل های مختلف در سطح شهر تهران تمام آن چیزی نیست که این کلان شهر برای توسعه احتیاج دارد. ما نیازمند مدیرانی شایسته ای هستیم که در تمام سطوح عدالت محوری و توسعه محوری را مد نظر قرار دهند.

او ادامه داد: مدیریت شهری عادلانه نیاز اولیه و اساسی کلان شهر تهران است. امید داریم در این دوره از انتخابات شورای شهر شاهد تغییرات اساسی و بنیادی برای عمران آن باشیم. متاسفانه فقر و حاشیه نشینی سال هاست چهره تهران را زشت کرده و و باید یکی از برنامه های اصلی مدیران فقرزدایی از سطح شهر باشد.  

این نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت حتی آن بخش از شهروندان که در سطح بالاتر و مرفه تری قرار دارند یکی از خواسته هایشان فقرزادیی از شهر تهران است. بنابراین کاندیداهای شورای شهر باید فقرزدایی را در راس برنامه های خود قرار دهند.

خضریان به چرایی اهمیت انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: توسعه کشور در گرو توسعه داخلی است. بنابراین توسعه شهری از اهمیت بالایی برخوردار است که آن هم با مدیرانی شایسته و متخصص انجام می گیرد. گران اداره کردن شهر تهران از جمله دغدغه هایی است که مدیران و اعضا شورای شهر باید به طور جدی به آن بپردازند. در حال حاضر این کلان شهر با توجه به دیگر کلان شهرهای مشابه در سطح دنیا خیلی گران تر مدیریت می شود. این عامل درواقع یکی از موانع مهم در امر توسعه  عمرانی شهر و ایجاد شهری برای زندگی است.

او تصریح کرد: امکانات زندگی برای همه شهروندان تهران به صورت عادلانه فراهم نشده است و حل این معضل یکی از خواسته های شهروندان در مناطق مختلف این کلان شهر است. همچنین باید برای حاکم شدن طراوت در این شهر فکری اساسی شود. متاسفانه آنچه که در طی سال های اخیر بیشتر مورد قرار گرفته، شکل ظاهری شهر بوده نه روح آن. ما هیچ امکاناتی برای ایجاد محیطی شاد برای شهروندان انجام نداده ایم.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به حضور افرادی با سبقه جناحی در لیست‌های شورای شهر، گفت: مردم انتخاب می کنند که چه افراد و چهره هایی برای مدیریت شهری به عنوان نماینده شان وارد شورای شهر شوند. پس نباید نگران این بود که افرادی با سبقه سیاسی و جناحی خاص وارد برخی لیست ها شده اند. چرا که در نهایت این مردم هستند که انتخاب می کنند. انتخابات وقتی آزاد باشد و دموکراسی حاکم باشد نگرانی از این بابت وجود ندارد و ان شاالله افراد شایسته و دلسوز، مدیریت شهر را بر عهده خواهند گرفت و مردم انتخابی آگاهانه خواهند داشت. امیدوارم شاهد سیاسی کردن نهادها و مدیریت ها در بخش های مختلف نباشیم.

خضریان به شاخصه های انتخاب اعضای شورای شهر و روستا اشاره و تاکید کرد: جوان گرایی و تخصص گرایی در انتخابات شورای شهر بسیار حائز اهمیت است. با توجه به بیانات رهبری و تاکید ایشان بر جوان گرایی و میدان دادن به جوانان انتظار می رود در این دوره از انتخابات شورای شهر تهران متوسط سنی مدیریت را پایین آورده و اجازه بدهیم جوانان به میدان بیایند.

او ادامه داد: تخصص گرایی در شرایطی فراهم می شود که اجازه حضور کارشناسان و فعالان مرتبط فراهم شود تا عمران و توسعه اقتصادی را در شهر شاهد باشیم. مسائل عمرانی یکی از نیازهای اساسی است که قطعا در چنین شرایطی فراهم خواهد شد، بنابراین انتظار می رود که اعضای شورای شهر این مولفه ها را در برنامه ها و حتی انتخاب شهردار آینده مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز