خبرگزاری کار ایران

ابوترابی:

مربی راسخ‌تر در تربیت دانش‌آموز موفق‌تر است

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۸۹۳

اولین قدم برای هر کسی که دغدغه دیگران را دارد، این است که صادقانه به فکر تربیت خودش باشد، در غیر این صورت این فرد دروغ می‌گوید؛ بنابراین باید بر تربیت خودمان همت بگماریم؛ بنابراین یک مربی زمانی می‌تواند؛ در تربیت دانش‌آموزان موفق باشد که این دیدگاه را داشته باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به فعلیت رسیدن استعداد یک راه جز تربیت ندارد، اظهار داشت: هر اندازه یک مربی فعال‌تر و راسخ‌تر باشد در تربیت یک پدیده و یا دانش‌آموز موفق‌تر عمل خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در نخستین جشنواره تجلیل از برترین‌های تربیت‌ اسلامی که صبح امروز در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، گفت: موجودات مادی دارای دو حیثوجدان و فعلیت و استعداد و قوه هستند و پدیده‌ای که فعلیت باشد و استعداد نداشته باشد، وجود ندارد.

وی افزود: آن گونه که ادبیات وحی به ما می‌آموزد و واقعیت تاریخ علم مادی بر آن تاکید می‌کند، این است که انسان از بالا‌ترین استعداد برخوردار است و این استعداد متراکم و انباشته موجب شده که او از قابلیت آراستگی به کمالات بالا‌تر بهره‌مند باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به فعلیت رسیدن استعداد یک راه جز تربیت ندارد، اظهار داشت: هر اندازه یک مربی فعال‌تر و راسخ‌تر باشد، در تربیت دانش‌آموز موفق‌تر عمل خواهد کرد.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: اولین قدم برای هر کسی که دغدغه دیگران را دارد، این است که صادقانه به فکر تربیت خودش باشد، در غیر این صورت این فرد دروغ می‌گوید؛ بنابراین باید بر تربیت خودمان همت بگماریم؛ بنابراین یک مربی زمانی می‌تواند؛ در تربیت دانش‌آموزان موفق باشد که این دیدگاه را داشته باشد.

در این مراسم؛ همچنین اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پروش شهر تهران با اشاره به اینکه جامعه صالح جامعه‌ای عقل‌گرا، عدالت‌محور، قانونمند و مهرورز است، تصریح کرد: ساز و کارش تحقق چنین جامعه‌ای، شکل‌گیری هویت اجتماعی شهروندان است. اگر هویت جمعی براساس موازین اسلامی باشد، جامعه صالح استقرار پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: اساس شکل‌گیری هویت جمعی، تربیت است و ویژگی‌های این هویت در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعریف شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه در جامعه دو جریان تربیت وجود دارد، گفت: یک جریان تربیت رسمی و دیگری جریان تربیت غیررسمی است. متولی جریان تربیت اسلامی نهاد تعلیم و تربیت است که آموزش و پروش به نمایندگی از حاکمیت، ساماندهی این نظام رسمی را برعهده دارد.

چهاربند ادامه داد: طی سال‌های گذشته، تربیت رسمی به لحاظ ابعاد و گستردگی در حال تغییر است و زمانی در دهه ۴۰ تاثیرگذاری تربیت رسمی پررنگ‌تر از جریان تربیت غیررسمی بود.

وی خاطرنشان کرد: در محیط تربیت غیررسمی در فضای مجازی، روزانه تولیدات بسیاری در دسترس کاربران قرار می‌‌گیرد. همچنین در حال حاضر با رشد روزافزون شبکه‌های بیگانه در ماهواره‌ها رو به رو هستیم که این موضوع قابل مقایسه با دهه چهل و پنجاه نیست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تربیت غیررسمی در زمینه رقابت نفس جریان تربیت رسمی را به شماره انداخته است، گفت: پژوهش‌ها و آمار‌ها نشان می‌دهد که جریان تربیت غیررسمی قدرتمند شده و جریان تربیت رسمی را به چالش کشیده و باعثشده که اثربخشی آن کمتر شود.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ادامه داد: راهکار برون‌رفت از این چالش مداخله و مدیریت تربیت رسمی در کشور است تا بتوانیم هم‌سویی‌اش را با جریان تربیت غیررسمی هماهنگ کنیم. البته این کار دشواری است، چرا که بخش قابل توجهی از تربیت غیر رسمی از حوزه اختیارات و قلمرو سیاسی کشورمان بیرون است.

وی با اشاره به اینکه ما باید جریان تربیت غیر رسمی را به رسمیت بشناسیم، گفت: چاره‌ای جز این نداریم و باید بخشی از عوامل سهیم و جریان غیررسمی تربیت که در داخل کشور، استان و یا شهر ماست را با یکدیگر همگرا کنیم و یک هسته مرکزی متحد ایجاد کنیم. پراکندگی و درهم گسیختگی سازوکارهای تربیت رسمی و غیررسمی داخلی امروز برای ما مثل سم است.

چهاربند ادامه داد: به جای اینکه صرفا وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم در برابر جریان تربیت غیررسمی بایستند باید بخشی از جریان تربیت غیررسمی را به سازوکار تربیت رسمی اضافه کرد و از طریق سازماندهی منسجم و ایجاد هم‌افزایی لازم، در برابر سازوکارهای خارج از حیطه مدیریت استفاده کینم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز