خبرگزاری کار ایران

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم:

توسعه کمی نامتوازن در ۸ سال اخیر به آموزش عالی آسیب جدی وارد کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۲۰

توسعه کمی نامتوازن در ۸ سال اخیر که در چارچوب سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری نبوده و مبنای کارشناسی هم نداشته به آموزش عالی کشور آسیب جدی وارد کرده است.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم ضعف بودجه آموزش عالی کشور را ضعف واضح و روشنی عنوان کرد.

جلسه مشترک اعضای هئیت علمی دانشگاه یاسوج با حضور محمدحسین امید معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایلنا؛ امید در نشستی با اعضای هئیت علمی دانشگاه یاسوج با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد نسبت به گذشته رشد خوبی داشته است، اظهار کرد: پروژه‌های خوبی در دانشگاه یاسوج در حال ساخت است که اگر پروژه‌ها ساخته و تکمیل شود بخشی از مشکلات شما در خصوص کمبود فضای آموزشی و آزمایشگاه رفع می‌شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزیر علوم مشکلات مالی را مانع توسعه دانست و عنوان کرد: توسعه کمی نامتوازن در ۸ سال اخیر که در چارچوب سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری نبوده و مبنای کارشناسی هم نداشته به آموزش عالی کشور آسیب جدی وارد کرده است.

وی ضعف بودجه آموزش عالی کشور را ضعف واضح و روشنی برشمرد و بیان کرد: در ابتدای سال با تخصیص های به موقع مشکلات مالی ما کمتر بود و بویژه در حوزه‌های عمرانی خوب عمل شد اما در دو ماه اخیر مشکلات مالی زیادی به وجود آمد و حتی برخی دانشگاه‌های بزرگ کشور برای پرداخت حقوق کارکنان و اساتید خود با مشکل جدی مواجه شده اند.

امید با اشاره به اینکه در حال حاضر تخصیص دانشگاه ها حدود ۸۰ درصد است ابراز امیدواری کرد این میزان تا پایان سال به ۹۵ درصد افزایش پیدا کند.

وی ملاک اختصاص اعتبار در سال آینده را عملکرد دانشگاه ها خواند و افزود: در لایحه بودجه سال آینده اعتبارات دانشگاه‌ها براساس هزینه سرانه دانشجویی توزیع شده است.

امید عنوان کرد: مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار فایناس از چین برای تجهیز پارک‌های علم و فناوری و همچنین تجهیز فضای آزمایشگاهی در نظر گرفته شده که در صورت اختصاص گام بزرگی در زمینه تجهیزات آزمایشگاهی و پارک علم و فناوری برداشته می‌شود.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم تصریح کرد: در گزارشی که به ریاست محترم جمهوری داده شده است کسری‌ها و مشکلات دانشگاه‌های کشور به اطلاع ایشان رسیده است و ایشان نیز دستور حل مشکلات دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی را داده اند.

گفتنی است؛ در این نشست، اعضای هیئت علمی و روسای دانشکده های دانشگاه یاسوج دیدگاه و نظرات خود را با معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم در میان گذاشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز