خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم مطرح کرد:

برنامه ریزی برای دو میلیون سفر زیارتی دانشجویی در هرسال

asdasd
کد خبر : ۲۰۰۴۱۳

انجام دو میلیون سفر یک تحول بزرگ و گسترده در زمینه سفرهای زیارتی است و نیاز به فراهم شدن مقدمات و زیر ساخت‌های لازم دارد که در این خصوص به کمک و مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: باید به گونه‌ای برنامه ریزی کنیم که هر دانشجو در دوران تحصیل خود حداقل یک بار سفر به مشهد مقدس و مشهد الشهداء(راهیان نور) را تجربه کند و این یعنی سالیانه اعزام دو میلیون دانشجو به سفرهای زیارتی که کمک سازمان حج و زیارت را می‌طلبد.

به گزارش ایلنا، سیدضیاء هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در آئین اختتامیه جشنواره فرهنگی - هنری «دیدار» در دانشگاه تهران اظهار داشت: انجام دو میلیون سفر یک تحول بزرگ و گسترده در زمینه سفرهای زیارتی است و نیاز به فراهم شدن مقدمات و زیر ساخت‌های لازم دارد که در این خصوص به کمک و مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی نیازمندیم.

وی با اشاره به فرهنگ غنی دینی در کشور گفت: اگر ما به فرهنگ اعتقاد داریم و آن را به عنوان اصلی ضروری می‌دانیم، باید از فرهنگ دینی و زیارت بهره‌برداری صحیحی کنیم زیرا زیارت یک برنامه عمیق فرهنگی است و بسیاری از جلوه‌های فرهنگ نظیر معنویت، خلاقیت و زیبایی را پوشش می‌دهد.

هاشمی گفت: در زیارت ائمه اطهار و اهل بیت علیهم السلام بسیاری از دانشجویان دچار تحول روحی می‌شوند و مسیرهای جدیدی در زندگی آنان گشوده می‌شود.

وی تصریح کرد: این منطقی نیست که ما مفتخر به حضور حضرت امام رضا(ع) در کشورمان باشیم اما دانشجویان این مرز و بوم در طول چهار سال تحصیل خود نتوانند یک بار به این زیارت مشرف شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به حضور میلیونی مردم در صحن مقدس بارگاه امام رضا(ع) در هنگام تحویل سال نو آن را نشانه عشق مردم ایران اسلامی به اهل بیت و باعثمباهات دانست و تاکید کرد: باید با انجام سفر زیارتی برای دانشجویان فرهنگ رضوی را ترویج و آموزه‌های دینی را تقویت کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز