خبرگزاری کار ایران

عضو کانون صنفی معلمان در گفتگو با ایلنا:

شعار تابستانی آموزش و پرورش فقط بر روی کاغذ زیباست

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۴۸۱

«زمانی که به آخر تابستان می رسیم می بینیم که این قبیل برنامه ها دستاورد لازم را نداشته است / سه سال پیش، تعدادی دانش آموز سالن مدرسه ای را رنگ کردند که یک ماه به طول انجامید ولی آنقدر سالن خراب شده بود که مجبور شدند فرد نقاشی برای رنگ کردن مدرسه بکار گیرند.»

عضو کانون صنفی معلمان ایران با اشاره به شعار تابستان امسال «هر دانش آموزان یک مهارت» گفت: این که گفته می شود امسال تابستان هر دانش آموز یک مهارت یاد می گیرد زمینه عملیاتی ندارد و فقط بر روی کاغذ قشنگ است.

«مهدی بهلولی» در گفتگو با خبرنگار ایلنا در مورد برنامه های تابستانی آموزش و پرورش برای غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: با توجه به تجربیات گذشته از آنجایی که مدارس امکانات لازم را برای انجام اقدامات پرورشی وفرهنگی ندارند نمی توانند کار چندانی در این زمینه انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه برنامه تابستانی آموزش و پرورش اغلب مورد استقبال دانش آموزان قرار نمی‌گیرد، افزود: آن چیزی که به عنوان برنامه های تابستانی آموزش و پرورش اعلام می شود با آنچه اتفاق می افتد، خیلی تفاوت دارد.

این آموزگار تصریح کرد: با توجه به اینکه مدارس سایت، کتابخانه و‌ امکانات ورزشی مناسبی ندارند چگونه ممکن است برنامه های تفریحی و پرورشی در مدارس برگزار شود؟ از همین رو بیشتر برنامه های اردویی برای دانش آموزان در نظر گرفته می شود.

وی باتوجه به شعار امسال «هر دانش آموزان یک مهارت» گفت: این که گفته می‌شود امسال تابستان هر دانش آموز یک مهارت یاد می گیرد بر روی کاغذ قشنگ است زیرا زمانی که به آخر تابستان می رسیم می بینیم که این قبیل برنامه ها دستاورد لازم را نداشته است.

بهلولی خاطر نشان کرد: مدارس آنقدر برای دانش آموزان جذاب نیستند که تابستان هم بخواهند به آنجا بیایند، گذشته از آن مشکل کولر دربرخی ازمدارس وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تجربه موفقی در برنامه های تابستانی آموزش و پرورش برای دانش آموزان ندیده ام و با در نظرگرفتن این موضوع که امکانات آموزش و پرورش نسبت به سالهای گذشته چندان تغییری نکرده است فکر نمی کنم که این برنامه ها چندان نتیجه بخش باشد.

بهلولی با اشاره به برخی برنامه های تابستانی از جمله مرمت و بازسازی مدارس با کمک دانش آموزان گفت: اصل مطلب قابل دفاع است و از این جهت که مهارتی به دانش آموزان آموزش داده می شود کار خوبی است. اما درزمان اجرا از آنجایی که امکانات لازم و نظارت درستی وجود ندارد، نتیجه خوبی نمی دهد.

وی تصریح کرد: به طور مثال سه سال پیش، تعدادی دانش آموز سالن مدرسه ای را رنگ کردند که یک ماه به طول انجامید ولی آنقدر سالن خراب شده بود که مجبور شدند فرد نقاشی برای رنگ کردن مدرسه بکار گیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز