خبرگزاری کار ایران

مجلات رشد جزء کیف دانش آموزان می‌شود

کد خبر : ۱۴۷۱۵۳

ادامه برنامه‌های تحولی به شکل نقطه به نقطه و ایستگاه به ایستگاه، تولید راهنماهای سه دوره تحصیلی، تولید راهنمای درسی در ۱۱ حوزه یادگیری، تولید بسته‌های آموزشی برای پایه‌های چهارم و پنجم، سرمایه گذاری بیشتر شبکه رشد و… است.

ایلنا: رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش با تشریح اقدامات انجام شده همزمان با اجرای سند تحول بنیادین گفت: سعی می‌کنیم مجلات رشد جز کیف دانش آموزان باشد.

به گزارش ایلنا، بهرام محمدیان در پنجمین گردهمایی معاونین پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی، روسای گروه بررسی محتوای آموزش و پرورش و گروه تحقیق و پژوهش استان‌ها که صبح چهارشنبه در باشگاه فرهنگیان تهران برگزار شد، گفت: ۲۲ بهمن امسال برای خیلی از داخلی‌ها و خارجی‌ها، شگفت انگیز بود و دلیل این شگفت انگیزی، ایمان رهبری انقلاب به هدف و ایمان به مردمش است و به همین خاطر ایشان قدر‌شناس این مردم هستند. مصداق تاریخی قابل اتکای آن، عاشوراست و در عاشورا هیچ یک از یاران، امام حسین(ع) را تنها نگذاشتند.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ ریزی آموزشی، یکی از دلایل اینگونه جلسات را رایزنی برای گسترش دامنه خدمات دانست وافزود: با اتکای به خرد جمعی می‌توانیم کار بی‌عیب و نقص انجام دهیم.

وی افزود: همه سنگر‌ها در آموزش و پرورش، سنگر خدمت است و نماد کلی دستگاه تعلیم و تربیت معلم است و همه حلقه‌های به هم پیوسته در آموزش وپرورش مهم هستند و ما نسبت به بقیه حلقه‌های دستگاه تعلیم و تربیت مسئولیت داریم و اگر بهتر حرکت نکنیم مانع حرکت بقیه قسمت‌ها می‌شویم.

محمدیان گفت: در سال گذشته چند کار انجام دادیم، براساس تکلیف شورای عالی آموزش و پرورش تولید محتواهای جدید برای پایه‌های سوم و هفتم ابتدایی بود.

وی گفت: در اعتبار بخشی، همکاری استان‌ها به ویژه اصفهان رضایت بخش بود و علاوه بر اعتبار بخشی، کار دیگر انتخاب مدرسان بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی افزود: سومین کار که بسیار با اهمیت‌تر بود آموزش نیروی انسانی بود که ۷۵ درصد از مدرسان در آموزش‌ها شرکت کردند و از این مجموع ۷۷ درصد موفق به احراز نمره قبولی شدند.

وی با اشاره به اهمیت آمار دقیق و به موقع گفت: یکی از کارهای دیگری که کردیم جمع آوری آمار و اطلاعات لازم بود و باید تدبیری در استان‌ها صورت گیرد که آمار به موقع و دقیق جمع آوری گردد.

محمدیان گفت: کار دیگری که سال گذشته انجام شد، ارزشیابی محتوا‌ها بود و امسال می‌باید اولویتهای پژوهش با محوریت سیاست‌های اعلامی وزیر آموزش و پرورش مشخص شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی با اشاره به کاهش فاصله طرح و اجرا تاکید کرد: بحثسامان بخشی به محتوا‌ها باید در استان‌ها صورت گیرد.

محمدیان در ادامه به برخی از رئوس برنامه‌های سال آینده اشاره کرد و گفت: ادامه برنامه‌های تحولی به شکل نقطه به نقطه و ایستگاه به ایستگاه، تولید راهنماهای سه دوره تحصیلی، تولید راهنمای درسی در ۱۱ حوزه یادگیری، تولید بسته‌های آموزشی برای پایه‌های چهارم و پنجم، سرمایه گذاری بیشتر شبکه رشد و… است.

وی در پایان گفت: سه زیر نظام برنامه درسی، توسعه و تحقیق و آموزش نیروی انسانی در معاونت پژوهش قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز