خبرگزاری کار ایران

دبیر اجلاس شصت و هشتم خبر داد:

تدوین نقشه راه استراتژیک دانشگاه آزاد با استفاده از خرد جمعی میهمانان اجلاس

کد خبر : ۱۴۷۰۱۵

در این همایش به اهم سوالات واحد‌ها و مراکز دانشگاه در سطح کشور که توسط ۱۲ نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیات‌های امنای استانی جمع آوری و در اختیار روسای کمیسیون‌های تخصصی قرار داده شده پاسخ داده می‌شود.

ایلنا: دبیر شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی از تدوین نقشه راه استراتژیک دانشگاه آزاد با استفاده از خرد جمعی میهمانان اجلاس خبر داد.

به گزارش ایلنا، " حیدرعلی شایانفر " رئیس مرکز هیات امناهای استانی و هیات‌های ممیزه مرکزی گفت: شصت و هشتمین اجلاس شورای مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی با محور کلیدی همدلی، همراهی، همکاری و همفکری برای توسعه کیفی پایدار دانشگاه آزاد اسلامی با حضور بیش از ۱۲۰۰ میهمان آغاز شد.

وی افزود: در این همایش بزرگ به مباحثکلی و سیاست‌های جدید بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان پرداخته می‌شود. این اجلاس با تشکیل ۱۵ کمیسیون تخصصی با عناوین آموزش و تحصیلات تکمیلی، برنامه ریزی، ورزش، امور مجلس، آزمون، اداری و مالی، عمرانی، فرهنگی و اجتماعی، بین الملل، سما، پژوهش و فن آوری، علوم و تحقیقات، دانشجویی، علوم پزشکی و حقوقی برگزار می‌شود.

شایانفر در ادامه گفت: در این کمیسیون‌های تخصصی، محورهای مختلفی مورد بحثو بررسی قرار می‌گیرد تا نقشه راه استراتژیک مدیریت جدید دانشگاه مشخص شود و راهکارهای اجرایی آن با استفاده از خرد جمعی تعیین شوند.

وی تاکید کرد: در این همایش همچنین به اهم سوالات واحد‌ها و مراکز دانشگاه در سطح کشور که توسط ۱۲ نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه در هیات‌های امنای استانی جمع آوری و در اختیار روسای کمیسیون‌های تخصصی قرار داده شده پاسخ داده می‌شود.

شایانفر با اشاره به هم زمانی اجلاص شصت و هشتم و گذشتن ۵ ماه از انتصاب مدیریت جدید گفت: گزارش عملکرد ۵ ماهه و برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مدیریت جدید دانشگاه با حضور رئیس دانشگاه، رئیس هیات امنا و هیات موسس، اعضای هیات امنا و موسس دانشگاه، وزاری علوم تحقیقات و فناوری، بهداشت درمان و علوم پزشکی، معاونان، مشاوران، ۱۲ نماینده تام الاختیار رئیس دانشگاه، نمایندگان دفا‌تر نهاد مقام معظم رهبری در واحدهای دانشگاهی، اعضای شوراهای راهبردی ده گانه دانشگاه و… ارائه می‌شود.

به گفته وی توسعه تحصیلات تکمیلی و علوم پزشکی، پژوهش محوری، مهارت محوری، توسعه ورزش، جذب نخبگان، توسعه واحد مجازی، تبدیل علم به ثروت و فن آوری، توسعه فرهنگی به عنوان یک اصل زیربنایی، مشارکت فعال بانوان فرهیخته در مدیریت دانشگاه، رفاه دانشجویان، کارکنان و اعضای هیات علمی، کرسی‌های آزاد اندیشی و توسعه گفتمان‌های دانشجویی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در جامعه دانشگاهی، نحوه جذب دانشجویان خارجی در واحد‌های دانشگاهی، سیاست بانکی و مالی، صرفه جویی در هزینه‌ها و.. از محورهای مورد بحثدر این همایش هستند.

شایانفر ادامه داد: ورزش همگانی و اوقات فراغت، ورزش قهرمانی، ورزش حرفه‌ای، خدمات دانشجویی و دانش آموختگان، بیمه تکمیلی دانشجویان، سیاست‌های پژوهش و فن آوری، اصلاح قانون پذیرش دانشجو، مدارس ورزشی و برنامه ریزی و تجدیدنظر در برنامه پنج ساله از دیگر محورهای مهم این همایش است.

وی افزود: همچنین در این همایش به سوالات هیات‌های امنای استانی که از طریق نمایندگان تام الاختیار جمع آوری شده است پاسخ داده می‌شود و امیدواریم تا با انجام همه این بررسی‌ها نقشه راه استراتژیک دانشگاه تدوین شده تا مدیریت جدید را برای تحقق این راهکار‌ها با استفاده از خرد جمعی یاری ببخشد.

شایانفر همچنین گفت: در این اجلاس بزرگ از سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس هیات امنا، سید حسن خمینی، وزرای علوم و بهداشت بهره می‌بریم و از خدمات سی ساله رئیس اسبق دانشگاه تقدیر می‌شود و در این راستا پذیرای ۴۰۰ میهمان ویژه دکتر جاسبی خواهیم بود. در روز دوم نیز جمع بندی کمیسیون‌های تخصصی اعلام می‌شود و در ‌‌نهایت جمع بندی نهایی دست آورد‌ها توسط دکتر حمید میرزاده رئیس دانشگاه و بیانیه پایانی قرائت می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز