خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خبر داد؛

اختصاص بیش از ۸۰ درصد بودجه عمرانی به بازسازی مدارس

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۴۰۴

مهم‌ترین طرح عمرانی وزارت آموزش و پرورش تخریب، بازسازی، مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس است که بیش از ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی این وزارتخانه به آن اختصاص داده شده است

ایلنا: رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است طی ۳ سال با همراهی مجلس محترم و دولت، همه کلاسهای درس کشور که سیستم گرمایشی آن‌ها با استفاده از بخاری نفتی یا گازی تامین می‌شود به سامانه حرارت مرکزی و پکیج‌های حرارتی تبدیل شوند تا دغدغه ایمنی مدارس در مقابل آتش سوزی و تامین محیط ایمن برای همیشه پایان پذیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اولویت طرح‌های عمرانی در وزارت آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین طرح عمرانی وزارت آموزش و پرورش تخریب، بازسازی، مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس است که بیش از ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی این وزارتخانه به آن اختصاص داده شده است.

وی افزود: بیش از ۸۰ درصد اعتبارات عمرانی وزارت آموزش و پرورش صرف تخریب، بازسازی، مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس می‌شود. علی رغم تنگناهای مالی که در سال جاری وجود داشت تا دهه فجر ۱۰۲۹ پروژه آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۶۶۹۰ کلاس درس و زیربنای ۸۶۷ هزار متر مربع تحویل شده است که برای ساخت، مقاوم سازی و تجهیز این پروژه‌ها بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات دولتی صرف شده است.

اصلاح سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس ظرف سه سال آینده

رئیسی همچنین با اشاره به برنامه‌های دولت برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس اظهار داشت: امسال اولین سالی است که براساس قانون بودجه کشور اعتبار قابل توجهی برای استانداردسازی سیستم گرمایشی مدارس در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در ادامه گفت: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده قرار است طی ۳ سال با همراهی مجلس محترم و دولت، همه کلاس‌های درس کشور که سیستم گرمایشی آن‌ها با استفاده از بخاری نفتی یا گازی تامین می‌شود به سامانه حرارت مرکزی و پکیج‌های حرارتی تبدیل شوند تا برای همیشه موضوع ایمنی مدارس در مقابل آتش سوزی و تامین محیط ایمن مخصوصا در مناطق روستایی و سردسیر کشور که از دغدغه‌های دولت و مسئولان آموزش و پرورش است، پایان پذیرد.

وی افزود: براساس مصوبه مجلس ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار خاص استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس به تصویب رسیده است که از این میزان ۱۰۰ میلیارد تومان آن پرداخت و بین استان‌های کشور بخصوص مناطق سردسیر توزیع شده و سیستم استاندارد گرمایشی جایگرین سیستم بخاری گازی و بخاری نفتی خواهد شد.

رئیسی گفت: امیدواریم تا پایان سال ۱۳۹۴ با افتخار اعلام کنیم که همه کلاس‌های درس کشور دارای سیستم حرارت مرکزی استاندارد و ایمن هستند و به این دغدغه که از دیرباز در کشور وجود داشته برای همیشه پایان داده شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به حضور بسیار برجسته خیرین و نیکوکاران گفت: در تمام ساخت و سازهای صورت گرفته بعد از پیروزی انقلاب ۸۲ درصد از منابع دولتی تامین شده و ۹ درصد آن از منابع کاملا مردمی و ۹ درصد آن به صورت مشارکتی بوده است و این روند در سال ۹۲ نیز ادامه داشته است.

وی تصریح کرد: تامین فضای آموزشی و استاندارد در کشور یکی از وظایف مهم دولت است که مردم و خیرین نیز در این امر مهم ما را یاری می‌کنند و امروز شاهد کمترین مدارس دونوبتی در طول تاریخ هستیم.

رئیسی خاطر نشان کرد: واقعیت این است که هنوز بخشی از مدارس تخریبی هستند و فاقد مشخصات و استانداردهای لازم به خصوص در برابر زلزله هستند و با استاندارد‌ها فاصله دارند.

حذف مدارس تخریبی و مقاوم سازی اولویت آموزش و پرورش در بخش عمرانی

وی افزود: در سال ۸۵ دو سوم دانش آموزان در مدارس غیرایمن بودند اما در حال حاضر این نسبت عکس شده و تنها یک سوم در مدارسی هستند که با استاندارد‌ها فاصله دارند.

رئیسی مهم‌ترین کار و سیاست وزارت آموزش و پرورش در بخش عمرانی را کاهش و در ‌‌نهایت حذف مدارس غیر ایمن بیان کرد و گفت: افزایش ایمنی عمومی در مدارس و استاندارد کردن سامانه گرمایشی، دغدغه و نگرانی بین خانواده از گذشته تاکنون بوده است و ما نیز به عنوان مسئولان آموزش و پرورش در این زمینه نگرانی‌هایی داریم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: مهم‌ترین اقدام ما در مرحله اول ایمن کردن مدارس در مقابل آتش سوزی، استانداردسازی سیستم حرارتی و خروج بخاریهای گازی و نفتی از مدارس و در وهله دوم کاهش و حذف مدارس تخریبی و مقاوم سازی است که هر دو اقدام در راستای افزایش ایمنی عمومی در مدارس انجام می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز