خبرگزاری کار ایران

در واکنش به تغییرات در آزمون دکتری۹۳ مطرح شد؛

افزایش سهم نمره مصاحبه در آزمون دکتری بازگشت به ناعدالتی‌هاست

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۵۸۳

یکی از مشکلاتی که در گذشته درمورد آزمون دکتری وجود داشت این بود که گروه‌های علمی دردانشگاه، مدیر گروه‌ها و اعضای هیئت علمی در پذیرش دانشجویان گاهی اعمال نظر می‌کردند به این معنی که بسیاری ازاوقات حق به حق دارنمی رسید / همه برای ورود به دوره دکتری از فرصتی برابر برخوردار نبودند.

ایلنا: عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ۳۰ به ۷۰ شدن نسبت مصاحبه به آزمون در آزمون دکتری سال ۹۳ را بازگشت به برخی ناعدالتی‌ها دانست.

حجت الاسلام " علیرضا سلیمی " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره تغییرات آزمون دکتری سال ۹۳ گفت: یکی از مشکلاتی که در گذشته درمورد آزمون دکتری وجود داشت این بود که گروه‌های علمی در دانشگاه، مدیر گروه‌ها و اعضای هیئت علمی در پذیرش دانشجویان گاهی اعمال نظر می‌کردند به این معنی که بسیاری از اوقات حق به حق دار نمی‌رسید البته این اتفاق در همه دانشگاه‌ها رخ نمی‌داد و در برخی از دانشگاه‌ها شاهد آن بودیم.

وی تصریح کرد: مثلا فردی در دوره فوق لیسانس با یکی از اعضای هیئت علمی آشنایی داشت و همین در پذیرش او در دوره دکتری تاثیر می‌گذاشت و این باعثمی‌شد که فرصت عادلانه‌ای در احتیار همه قرار نگیرد.

سلیمی ادامه داد: دانشجویانی که در شهرستان‌ها تحصیل می‌کردند و در دانشگاه‌شان دوره دکتری ارائه نمی‌شد به اندازه فردی که در دانشگاه تهران تحصیل می‌کردند برای ورودبه دوره دکتری از فرصتی برابر برخوردار نبودند.

وی با اشاره به اینکه همین مشکلات باعثشد که نسبت مصاحبه به آزمون ۵۰ به ۵۰ شود، افزود: البته نمی‌گویم که این راه حل قوی و وحی منزل بود اما واقعیت این است که تا اندازه‌ای می‌توانست بخشی از اعمال نظر‌ها را مدیریت کند و فرصت‌های بیشتری را در اختیار دیگران قرار دهد.

سلیمی به تغییر نسبت آزمون به مصاحبه از۵۰ به ۵۰ در آزمون دکتری ۹۲ به ۳۰ به۷۰ در آزمون سال ۹۳ دکتری اشاره کرد و افزود: اینکه نمره آزمون را پایین‌تر و نمره مصاحبه را بالا‌تر ببریم یعنی بازگشت به‌‌ همان مشکلاتی که درگذشته داشتیم البته شاید پررنگی سابق را نداشته باشد.

وی با تاکید براینکه برای حل این مشکلات باید سازو کاری تعریف شود تا حق هیچ کسی ضایع نشود، افزود: باید استعداد‌ها و برترهای علمی کشور در دوره کار‌شناسی ارشد بتوانند به راحتی در دوره دکتری ادامه تحصیل بدهند و مشکلی برای آن‌ها ایجاد نشود.

سلیمی خاطرنشان کرد: تغییر‌ات در آزمون دکتری ۹۳ به طور حتم در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با حضور مسئولان ذی ربط مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز