خبرگزاری کار ایران

قائم مقام و معاون هماهنگی مناطق و دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد؛

مردم منطقه آزاد باید خود را عضو آن بدانند

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۵۱۴

همانطور که می گوییم بودجه عمومی نباید به نفت متکی باشد اما این‌ها آرزوهایی است که می نویسیم ولی به درستی به آنها عمل نمی کنیم چرا که طرح و برنامه مربوط به آن را سامان نمی دهیم.

ایلنا: قائم مقام و معاون هماهنگی مناطق و دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد گفت: اگر بخواهیم توسعه خوبی را در مناطق آزاد داشته باشیم باید مردم منطقه خود را عضوی از این منطقه بدانند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سعیدی کیا در هفتمین نشست تخصصی رسانه و چشم انداز ایران ۱۴۰۴ که امروز پنجشنبه در فرمانداری منطقه آزاد چابهار برگزار شد گفت: باید بازنگری دیگری در مناطق آزاد با توجه به چشم انداز شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق آزاد مقررات ساده تر از داخل کشور است و کارها روان تر انجام می شود افزود: هدف این است که الگوی کوچکی از چشم انداز را در این جا سامان بدهیم که البته کار پیچیده و سختی است.

سعیدی کیا خاطرنشان کرد: اما سند چشم انداز را در مناطق آزاد دنبال می کنیم و آن را به صورت یک الگو در این جا پیاده خواهیم کرد که اگر این حاصل شود می توان آن را در کشور عرضه کرد که برای این کار باید یک دولت کوچک و چابک داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه همیشه از یک دولت سنگین گلایه می‌کنیم و به دنبال کوچک سازی آن هستیم افزود: همانطور که می گوییم بودجه عمومی نباید به نفت متکی باشد اما این‌ها آرزوهایی است که می نویسیم ولی به درستی به آنها عمل نمی کنیم چرا که طرح و برنامه مربوط به آن را سامان نمی دهیم.

قائم مقام و معاون هماهنگی مناطق با تاکید براینکه باید امانت دار باشیم افزود: تصمیم‌گیری ها باید بر پایه علمی استوار باشد و رفتارها نیز عاقلانه باشد.

سعیدی کیا خاطرنشان کرد: توسعه وقتی توسعه پایداری است که درون زا باشد و مقام معظم رهبری نیز بارها روی این موضوع اصرار کرده اند.

وی با تاکید براینکه اگر بخواهیم توسعه خوبی را در مناطق آزاد داشته باشیم باید مردم منطقه خود را عضوی از این منطقه بدانند افزود: شرکت هایی موفق می شوند که کارمندان آن خود را در پیشبرد امور، عضوی از آن می‌دانند.

قائم مقام و معاون هماهنگی مناطق و دبیرخانه شورای هماهنگی مناطق آزاد تاکید کرد: هر زمانی که مردم منطقه از سازمان منطقه آزاد دفاع کردند آن موقع معلوم است که به وضع قابل قبولی رسیده‌ایم.

سعیدی کیا در ادامه بر لزوم روحیه خدمتگزاری و دوست داشتن مردم تاکید کرد و افزود: مدیری خوب است که او به نزد مردم برود و خواسته‌های آنها را جویا شود البته این به آن معنی نیست که همه مشکلات را می‌شود حل کرد اما به هرحال باید به این سمت برویم.

سعیدی کیا به حضور مردم در صحنه و انتقاد از دولت اشاره کرد و افزود: مردم با حضور در پای صندوق های رای در انتخابات در صحنه حضور می یابند اما گذشته از آن حضور مردم در صحنه باید توسط برخی ساختارها از جمله احزاب انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های مردم نهاد که در حوزه های مختلف فعالیت می‌کنند حرف مردم را بازگو می‌کنند که البته در این میان رسانه‌ها که تصویری واقعی از هر آنچه که هست در هر بخش ارائه می‌دهند مهم ترین نقش را دارند زیرا به رشد مردم خیلی کمک می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز