خبرگزاری کار ایران

رییس سابق دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران:

ارائه پایان‌نامه‌های تخصصی باید جزو هدف‌های برنامه راهبردی قرار گیرد

کد خبر : ۱۱۶۴۸۵

علاوه بر آنکه موضوع پایان‌نامه‌ها باید برای تحقیق مناسب باشد، نیازهای جامعه را نیز باید برطرف کند تا در نهایت قابلیت کافی برای تبدیل به مقاله را داشته باشد.

ایلنا: رییس سابق دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران بااشاره به اینکه در حال حاضر همه مراکز استان‌ها دارای دانشکده دندانپزشکی هستند، گفت: بنابراین نیازی نیست دانشجویان از شهرستان‌ها وارد دانشگاه تهران شوند و باید در ورودی‌ها بازنگری‌ شده و رسالت دانشگاه تهران تعریف شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اکبر فاضل در مراسم تودیع و معارفه رییس دانشکده دندانپزشکی، رییس سابق دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در حدود دو سال گذشته دانشکده دندانپزشکی توانست برای نخستین بار در کشور مجوز تاسیس مرکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان را اخذ کند.

وی تصریح کرد: با کمک این شرکت دانش بنیان، استفاده از تولید علم در جهت کسب ثروت در دانشکده دندانپزشکی میسر شد.

فاضل همچنین با اشاره به مسئولیت دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران جهت بازنگری برنامه‌های درسی دندانپزشکی، افزود: این بازنگری با کمک تمام اعضای هیات علمی در دانشکده‌های دندانپزشکی کشور انجام شد که در نتیجه برای اولین بار در برنامه‌های درسی تعدادی واحدهای اختیاری با توجه به نیازهای جامعه قرار داده شد.

وی بااشاره به اینکه در کنار آن بسته‌های کمک آموزشی نیز ارائه شد، افزود: این بسته‌ها به دلیل ناهنجار بودن دانشکده‌های دندانپزشکی در زمینه آموزش، تدوین شده بود.

رییس سابق دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین با اشاره به بحثپژوهش و کیفیت پژوهش‌های به عمل آمده در دانشکده دندانپزشکی، افزود: ارائه پایان‌نامه‌های تخصصی نیز لازم است جزو هدف‌های برنامه راهبردی در دانشکده قرار گیرد، افزایش تعداد کمی این پژوهش‌ها منجر به کاهش کیفیت آن در گذشته شده بود، اما با تلاش‌هایی که صورت گرفت، در حال حاضر تعداد مقالات تخصصی هیات علمی دانشکده دندانپزشکی بیش از یک درصد مقالات کشور را تشکیل می‌دهد.

فاضل افزود: تمام اعضای هیات علمی در این راستا باید تلاش کنند علاوه بر آنکه موضوع پایان‌نامه‌ها برای تحقیق مناسب باشد، نیازهای جامعه را نیز برطرف کند تا در نهایت قابلیت کافی برای تبدیل به مقاله را داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز