خبرگزاری کار ایران

سردار محمدیان خبر داد:

۴۸۴ درصد افزایش کشف کالای قاچاق نسبت به سال گذشته/ فعالان بخش اقتصادی از قوانین گمرک آگاهی داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۷۸۴۳۷۱

فرمانده انتظامی البرز گفت: از ابتدای سال جاری یک هزار و 55 میلیارد و 301 میلیون و 790 هزار ریال انواع کالای قاچاق در این استان کشف شده است.

به گزارش ایلنا، سردار عباسعلی محمدیان، اظهار داشت: کشفیات پلیس مبارزه با کالای قاچاق و ارز پلیس آگاهی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۸۴ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: در این مدت ۲۷۲ پرونده قضای برای قاچاقچیان کالا در این استان تشکیل شده که از مجموع آن ۸۵ فقره ١٠٠ میلیون ریالی و ۱۲۹ فقره بالای ۲۰۰ میلیون ریال، ۳۸ فقره بالای یک میلیارد ریال و ۲۵ فقره پنج میلیارد ریال داشته است.

فرمانده انتظامی البرز ادامه داد: همچنین ۳۰۰ قاچاقچی کالا دستگیر و ۶۰ خودرو سبک و سنگین توقیف شد.

سردار محمدیان با تاکید بر شعار امسال مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی افزود: پلیس برای تحقق این شعار با قاچاق کالا و کالای قاچاق مبارزه خواهد کرد و اجرای طرح ملی مقابله با کالای قاچاق و قاچاق کالا به صورت ویژه در این استان در حال اجرا است.

فرمانده انتظامی البرز گفت: از فعالان بخش واردات، انبار، توزیع، خرید و فروش بخصوص تجار و صنوف مرتبط درخواست می‌شود نسبت به رعایت قوانین و مقررات موضوعه از جمله قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین ضوابط گمرکی و توزیع فروش کالاهای قاچاق، توجه داشته باشند.

سردار محمدیان گفت: در صورت مشاهده تخلف، علاوه بر ضبط کالاها، وسایل حمل و نقل و همچنین انبار یا مکان نگهداری و عرضه، مالکان و حاملان کالاها را به پرداخت جزای نقدی سنگین و سایر مجازات‌های قانونی محکوم می‌شوند.

وی نقش مردم را در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز که اقتصاد، تولید و اشتغال کشور را با مشکلات عدیده ای روبرو می‌کند، بسیار تأثیرگذار دانست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز