خبرگزاری کار ایران

در بازدید از فرودگاه آزادی؛

نجفی: مجموعه هوایی آزادی، ظرفیت خوب نظرآباد و البرز است/یونسی: صنعت هوایی جزو شاخص‌های توسعه به حساب می‌آید

asdasd
کد خبر : ۶۳۵۹۳۳

استاندار البرز در بازدید از فرودگاه آزادی در رفع موانع توسعه این مجموعه به دریافت مصوبه تسریع در راه اندازی مجموعه هایتک هوافضا و منطقه نمونه گردشگری هوایی در شهرستان نظرآباد، اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در راس هیاتی متشکل از اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ضمن حضور در مجموعه فرودگاه آزادی شهرستان نظرآباد در جریان موانع گسترش این مجموعه هوایی، قرار گرفت.

نجفی در ارتباط با این فرودگاه، گفت: کار ارزشمندی در فرودگاه پروازی آزادی شروع شده که تا کنون کمتر نمایان و رسانه ای شده است. 

وی افزود: این بخش باید معرفی شود چراکه سرمایه با ارزشی در شهرستان نظرآباد وجود دارد که پتانسیل خوبی برای استان محسوب می شود.

یونسی، مدیرعامل فرودگاه آزادی نیز مواردی درباره دریافت مصوبه تسریع در راه‌اندازی مجموعه هایتک هوافضا و منطقه نمونه گردشگری هوایی در شهرستان نظرآباد مطرح کرد.

یونسی در ادامه این بازدید در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز با بیان مشکلات مجموعه هوایی آزادی، گفت: صنعت هوایی صرفا صنعت لوکس نیست بلکه صنعتی منحصر به فرد با تکنولوژی و سرمایه بالا است که جزو شاخص های توسعه به حساب می آید.

وی ادامه داد: در فاز اول مجموعه صنعتی هایتک هوا و فضا، موضوع پرواز مطرح و راه اندازی شد.

مدیرعامل فرودگاه آزادی نظرآباد با یادآوری اینکه در کشورهای پیشرفته، استفاده از هواپیمای شخصی، رواج پیدا کرده، تصریح کرد: به زودی در کشور ایران نیز استفاده از هواپیماهای شخصی و یا مسافرت با هواپیمای کوچک، توسعه خواهد داشت لذا کسب مهارت پرواز استاندارد مورد نیاز است که در این مجموعه با 50 ساعت  آموزش، گواهی معتبر پرواز ارائه می شود.

یونسی با اشاره با سرمایه گذاری خارجی در این مجموعه گفت: اولین و تنهاترین سرمایه‌گذار خارجی در فرودگاه آزادی وارد شد که متاسفانه علیرغم جذب 6 میلیون یورو، این امکان با توقف طرح توسعه، قطع شد.

مدیر فرودگاه آزادی با اشاره به مشکلات جاری این مجموعه با سازمان‌هایی همچون محیط زیست و منابع طبیعی، اشاره و از استاندار البرز درخواست کرد با توجه به اهمیت صنعت هوایی، موانع توسعه این مجموعه، برطرف شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز