خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راهداری البرز مطرح کرد:

فعالیت ۲۵۰ نفر راهدار در طرح زمستانی راهداری البرز/ راهدارخانه‌های استان تجهیز شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۱۲۸

​مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز با اشاره به فعالیت ۲۵۰ نیروی راهداری در طرح راهداری زمستانی، از بازسازی کامل ۸۵ دستگاه ماشین آلات راهداری برای امسال خبر داد.

به گزارش ایلنا از کرج،مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز صبح امروز در نشست خبری درخصوص تمهیدات زمستانی این استان برای امسال اظهار داشت: استان البرز ۱۳۷۸ کیلومتر در مجموع راه اصلی، فرعی و روستایی دارد و ۱۳ راهدارخانه ثابت در مناطق برفگیر استان مستقر هستند که تمام مسیر‌ها را پوشش می‌دهند.

وی با بیان اینکه در طرح راهداری زمستانی ۲۵۰ نفر نیروی راهداری فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: این تعداد در قالب ۲۰ اکیپ در راهدارخانه‌ها مستقر هستند که علاوه بر آن ۳۰ گشت راهداری نیز در طول طرح خدمات‌رسانی می‌کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده استان البرز درباره روش‌های یخ‌زدایی متداول در سطح استان البرز گفت: برای یخ زدایی از روش‌های نمک پاشی، استفاده می‌کنیم که برای تامین ۱۳ هزار تن نمک، قرارداد منعقد شده و تاکنون ۴۷۰۰ تن نمک ذخیره کردیم که مطابق با بارش‌ها از ظرفیت انبار‌ها استفاده خواهد شد و  از سال گذشته نیز ۱۲۰۰ تن نمک باقی مانده بود که در بارش‌های اخیر برای یخ زدایی محور‌ها مصرف شد.

وی با بیان اینکه ۸۵ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین در اداره راهداری البرز فعالیت می‌کنند، افزود: این تعداد ماشین آلات به طور ۱۰۰ درصدی over hall و بازسازی شده اند که علاوه بر آن‌ها تعداد ۲۰ دستگاه نیز برای تقویت ناوگان و ماشین آلات شامل گریدل و کامیون برای خدمات رسانی در طرح راهداری زمستانی اجاره کردیم.

جهانی درباره تغییرات برنامه‌های راهداری زمستانی امسال البرز نسبت به سال گذشته بیان کرد: تغییراتی امسال شامل Over hall کردن ماشین آلات به صورت کامل، تجهیز راهدارخانه ها، ذخیره نمک و ماسه در انبار‌ها برای خدمات رسانی بهتر به مردم است.

وی به شهروندان استان البرز و هموطنانی که قصد سفر به این استان را دارند، توصیه کرد: مردم ایمنی را رعایت کنند و تجهیزات مناسب مانند زنجیر چرخ همراه داشته باشد، اما متاسفانه بسیاری از رانندگان توانایی استفاده از زنجیرچرخ را ندارند، همچنین رانندگان با پلیس راه و امدادگران همکاری لازم را داشته باشند و قبل از سفر نیز از وضعیت راه‌ها با تلفن گویای ۱۴۱ مطلع شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز