خبرگزاری کار ایران

کامکار در آستانه هفته پژوهش مطرح کرد:

از حضور و نمایش خلاقیت نخبگان و پژوهشگران البرز استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۷۳۱

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان، گفت: از حضور و نمایش‌خلاقیت نخبگان و پژوهشگران البرز به گرمی استقبال می‌کنیم چرا که با شناسایی یافته‌های پژوهشی می‌توان، جایگاه علمی و پژوهشی استان را حفظ و ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبادالله کامکار در نشست خبری امروز، گفت: با توجه به جایگاه قطب علم و فناوری استان البرز و اهمیت موضوع پژوهش، از ابتدای سال جاری در بهتر برگزار شدن هفته پژوهش، اقدامات  ارزشمند و متفاوتی نسبت به سالهای گذشته، انجام شد. از روز 4 تا 10 آذر در اکثر استان ها، ضمن برگزاری نمایشگاه، گرامیداشت هفته پژوهش انجام می شود و در نهایت از برگزیده های استانی، در گرامیداشت کشوری، تقدیر خواهد شد. 

وی با اشاره به اینکه استان البرز در سه سال گذشته توانسته در برگزاری نمایشگاه، تجربه خوبی داشته باشد، اظهار داشت: استان البرز در سال 93 در دانشگاه خوارزمی با 75 شرکت کننده این ایام را سپری کرد. در سال 94 در دانشگاه پردیس کشاورزی با 75 غرفه و در سال 95 در مرکز آموزش امام خمینی (ره) با 250 غرفه حضور فعال داشتیم.

انتخاب دانشگاه پیام نور

کامکار در ارتباط با برگزاری نمایشگاه سال جاری، گفت: امسال تصمیم گرفته شده نمایشگاه در دانشگاه پیام نور، برگزار شود و پیش بینی می شود در این دوره هم حدود 300 غرفه از دانش پژوهان و محقق استانی، شرکت کننده داشته باشیم.

وی با اشاره به سیاستگذاری هفته پژوهش گفت: تفاوتی که امسال با سال های قبل وجود دارد این است که در سالهای قبل به دلیل انتظار ابلاغیه و دستورالعمل وزارت علوم با کمبود وقت روبرو بودیم ولی امسال با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته، از ابتدای سال در انتخاب محل برگزاری نمایشگاه توافق شد و دانشگاه پیام نور به عنوان بهترین گزینه، مشخص شد.

کامکار یکی از مهمترین دلایل انتخاب محل نمایشگاه را دانشگاهی بودن آن دانست و خاطرنشان کرد: ارتباط دو سویه دانشگاه و صنعت دارای اهمیت است. از طرفی پژوهشگاههای علمی و فناوری نیز در این مجموعه می تواند تعامل بیشتر خود را با دانشگاه و صنعت، حفظ و گسترش دهد. 

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با یادآوری انتخاب رئیس دانشگاه پیام نور به عنوان دبیر کل برگزاری این نمایشگاه، ادامه داد: ضمن برگزاری 5 جلسه سیاستگذاری، دبیران 10 کمیته دیگر نیز انتخاب شدند.

نمایشگاه، فرصت رشد و شکوفایی

کامکار به اهمیت تعبیه 300 غرفه در نمایشگاه استانی اذعان کرد و گفت: امید می رود با برگزاری این نمایشگاه، عرصه رشد و شکوفایی تمام دانش پژوهان و علاقه مندان به علم و فناوری و تحقیقات، فراهم شود و این منوط به حضور این عزیزان است که بتوانند از این فرصت به خوبی استفاده کنند.

وی گفت: این نمایشگاه از حضور و نمایش خلاقیت نخبگان، پژوهشگران و استارت آپ های استانی و همچنین از سازمانهای علمی_پژوهشی و دانشگاهی البرز به گرمی استقبال می کند. چراکه از شناسایی یافته های پژوهشی می توان به جایگاه علمی و پژوهشی استان، برسیم.

کامکار به نامگذاری استان البرز با عنوان کریدور علم و فناوری اشاره کرد و گفت: انتخاب استان البرز در این جایگاه، ارزش بزرگی است که باید برای حفظ و گسترش آن تلاش کرد. با سابقه درخشان دانشگاه تحقیقاتی کشاورزی که بالغ بر 100 سال، فعالیت دارد، استان البرز شایستگیِ داشتن مامن مناسب پژوهشهای ملی را دارد که رسیدن به این عرصه، نیازمند تلاش و همت استانی است.

اهداف برگزاری نمایشگاه

کامکار به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: پژوهش و فناوری و ارتقا شان و جایگاه پژوهش و فناوری در این حوزه، مهم است. علاوه بر آن، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران به تولید بیشتر علم و فناوری و ثروت خواهد رسید. همچنین تبیین وضعیت پژوهش و شناسایی یافته های پژوهشی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.  

وی به تجاری سازی یافته های پژوهشی در سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: اگر هر یافته و پژوهش، تجاری سازی نشود، جایگاه رشد خود را از دست خواهد داد چراکه عرصه کالای تولیدی باید به بازار عرضه شود و این به اشتغالزایی استان هم کمک خواهد کرد. 

کامکار افزود: برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و خریداران دستاوردها با تقویت دانشگاه و صنایع مربوطه، کامل می شود لذا تفکر بر این است همه دانشگاهها، صنایع و مراکز پژوهشی در زیر یک سقف و با تفکر متحد و اهداف مشخص، بتوان نیازهای یکدیگر را پوشش داد. 

عرضه عملکرد مطالعاتی موسسات تحقیقاتی، تشویق و تقدیر از پژوهشگران، ارزیابی فعالیت یک ساله دانشگاهی و مراکز پژوهشی و افزایش حساسیت مدیران به پژوهش از جمله مواردی بود که کامکار با عنوان اهداف عملیاتی برگزاری نمایشگاه پژوهشی استان البرز، نام برد.

برنامه های نمایشگاه در هفته پژوهش

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان به برنامه های نمایشگاه در هفته پژوهش، اشاره کرد و اظهار داشت: روز شنبه 4 آذر، ساعت 16 با مراسم افتتاحیه، این نمایشگاه شروع و در روز پنجشنبه 9 آذرماه، اختتامیه نمایشگاه برگزار می شود.

وی در ارتباط با نامگذاری روزهای این هفته، به ترتیب عنوان کرد: روز اول "پژوهش_فناوری، اقتدار ملی، اقتصاد مقاومتی"؛ روز دوم "پژوهش_فناوری، دانشگاه، کارآفرین"؛ روز سوم، "پژوهش_فناوری، صنعت"؛  روز چهارم "پژوهش_فناوری، مدرسه"؛  روز پنجم "پژوهش_فناوری، حوزه و دانشگاه"؛ و در روز ششم که روز اختتامیه است، جمع بندی عملکرد نمایشگاه را خواهیم داشت.

برگزاری کارگاه و کلاس آموزشی

کامکار به برنامه های جانبی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در طول این نمایشگاه بیش از 200 دوره و کارگاه آموزشی و همچنین کلاس های آموزشی برگزار خواهد شد. یک رویداد کارآفرین نیز در طول این نمایشگاه، خواهیم داشت و مسایل لازم استان را مورد بررسی قرار خواهد داد.

وی افزود: در طول این نمایشگاه شرکت های ارایه کسب و کار و حقوقی، حضور دارند. همچنین صندوق های تامین مالی شرکت های سرمایه گذاری در محل نمایشگاه، به علاقه مندان مشاور خدمات مالی، خواهند داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز