خبرگزاری کار ایران

ضرورت بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی البرز در راستای اقتصاد مقاومتی

استاندار البرز بر ضرورت بهره وری دستگاه های اجرایی استان در راستای راهبردهای اقتصاد مقاوتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در البرز، سیدحمیدطهائی، امروز در جلسه"ستاد اقتصاد مقاومتی استان" در استانداری البرز، با اشاره به لزوم توجه به بهره‌وری دستگاه‌های اجرای در راستای اجرای اقتصاد مقاوتی گفت: ضرورت دارد هر چه سریع‌تر طرح‌ها و تکالیف دستگاه‌های اجرایی استان در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در البرز ابلاغ و اجرایی شود.

وی با اشاره به لزوم توجه به موضوع فرهنگ و بحث فرهنگ‌سازی در این خصوص افزود: در اجرای تمامی برنامه‌های اقتصاد مقاومتی موضوع فرهنگ و پیوست فرهنگی یکی از الزامات در طرح‌هاست، آنچه مورد تأکید دست اندرکاران نظام است پرداختن به مسئله فرهنگ و دیده شدن این بخش در تمامی امور حتی اقتصاد فرهنگ است.

وی با بیان اینکه لازم است هر گامی که در بحث اقتصاد مقاومتی برداشته می‌شود از دریچه فرهنگ و رسانه رصد و آسیب شناسی شود خاطرنشان کرد: نقش فرهنگ در اقتصاد مقاومتی حرف اول را می‌زند و این حرف باید در هم عمل مصداق و تجلی پیدا کند؛ به نوعی همه دستگاه‌ها در اجرای راهبردهای اقتصاد مقاومتی دخیل هستند و باید بدانند که طبق وظایف چگونه گام های عملیاتی خود را بردارند.

طهایی با اشاره به به سفر اخیر هیات اقتصادی وتجاری البرز به روسیه با بیان این که بازار فروش مهمترین اصل در تجارت خارجی است گفت: بحث بازاریابی محصولات تولیدی اصلی‌ترین مولفه است که به آن توجه نداریم. تمام تلاش ما بر روی تولید متمرکز شده در حالی که از فروش غافل شده‌ایم، کالاها تولید می‌شود اما به دلیل عدم وجود بازار خرید در انباری‌ها انبار می‌شود. تولیدکننده‌ای موفق است که بتواند توزیع کننده و بازرگان خوبی هم باشد؛ لذا نیازمند است که در این بخش کارهای کارشناسی تخصصی صورت گیرد و در بحث امور بازرگانی به صورت ویژه متمرکز شویم.

وی در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به ضرورت ساماندهی چاه‌های غیرمجاز استان خاطرنشان کرد: آب منطقه‌ای استان متولی سر و سامان دادن به چاه‌ها و بستن درب آنهاست، یک راهکار هم فرا روی این سازمان قرار داد و آن بحث هوشمندسازی است.

وی افزود: فرایند کنتور گذاری و یا هوشمندسازی راه چاره چاه‌های غیرمجاز استان و ابزاری برای کنترل چاه‌هاست لذا آب منطقه‌ای البرز ضرورت دارد در مسیر تحقق این طرح اقدامات لازم را انجام دهد.

استاندار البرز با اشاره به لزوم بکارگیری و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به ویژه آب منطقه‌ای البرز خاطرنشان کرد: می‌طلبد در قالب کارگروه‌ها در بکارگیری دانشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری در کنار شرکت‌های دانش بنیان برای اجرای طرح‌های عملیاتی اهتمام ویژه‌ای شود.

کد خبر : ۳۷۹۷۰۹