خبرگزاری کار ایران

در راستای حمایت و رفع موانع صاحبان صنایع استان البرز:

" ستاد تدابیر ویژه " در استان البرز تشکیل می شود

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۳۶۸

استان البرز هنوز نتوانسته همانند استان های دیگر از منابع و تسهیلات صندوق توسعه به نحو شایسته ای استفاده و بهره برداری کند / سفیر روسیه به استان البرز دعوت می شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری البرز از تشکیل ستاد تدابیر ویژه ظرف ۱۵ روز آینده در استان البرز خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با اعلام این خبر، در نوزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد گفت: متاسفانه استان البرز هنوز نتوانسته همانند اساستان تان های دیگر از منابع و تسهیلات صندوق توسعه به نحو شایسته ای استفاده و بهره برداری کند.

وی در ادامه با بیان این مطلب که تشکیل ستاد تدابیر ویژه در استان البرز نیازمند کار کارشناسی است بیان داشت: تشکیل این ستاد، اگر با برنامه ریزی، هدفمند و با شرح وظایف هر کدام از اعضا همراه باشد خروجی مناسبی خواهد داشت و اگر بخواهد تنها در حد طرح مباحثو روندی غیر عملیاتی به خود بگیرد، بعضا، همانند کارگروه های مشابه دیگر عقیم خواهد ماند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر استفاده از توان کارشناسی اتاق بازرگانی البرز در این ستاد اظهار داشت: با توجه به کمبود منابع مالی و مزیتی که هر یک از بنگاه های تولیدی می توانند برای استان ایجاد کنند می بایست با رصد دقیق و عالمانه متقاضیان تسهیلات، چه از منابع بانک ها و چه از صندوق توسعه ملی این تسهیلات را به بنگاه هایی اعطا کنیم که شرایط مناسب و تاریخچه قابل قبولی در باز پس دادن این تسهیلات داشته باشند.

مظفری در ادامه با اشاره به نشست استانی مناطق چند وقت اخیر ۵ استان هم جوار و همسایه البرز در قم گفت: در این نشست مقرر شد استانداران به عنوان سکانداران عرصه اقتصادی کشور در استان ها، ورودی بسیار قوی و تاثیر گذار در حل مشکلات اقتصادی و موانع پیش روی صاحبان صنایع و بنگاه های اقتصادی داشته باشند.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین در این جلسه بر نظام درآمد بر هزینه های استانی که عملیاتی شدن آن، باعثبازگشت بخش زیادی از درآمدهای مالیاتی اخذ شده از استان ها به خودشان است تاکید شد.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به بحثتحریم هایی که اخیرا اتحادیه اروپا بر کشور " روسیه " اعمال کرده است خاطر نشان کرد: به منظور مشاهده و اعلام توانمندی و پتانسیل های موجود در صنایع مختلف استان البرز، مخصوصا در بخش کشاورزی، محصولات باغی و غذایی به دنبال آن هستیم تا با دعوت از سفیر روسیه، از این امکانات و پتانسیل های صادراتی، ایشان بازدیدی به عمل آورند.

قائم مقام شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز در ادامه با توجه به ظرفیت فرودگاه پیام، به مسئولان، فعالان اقتصادی استان و اتاق بازرگانی البرز، پیشنهاد داد، بسته ای کارشناسی شده در جهت حمایت و ارائه راهکار هایی عملیاتی، به منظور ایجاد روابط تجاری مستحکم بر مبنای داشته ها و توانمندی های اقتصادی و صنعتی استان البرز و صادرات به کشور " روسیه " به استانداری ارائه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز