خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرج:

طرح های همایش فرصت های سرمایه گذاری همراه با پیوست فرهنگی و زیست محیطی باشد

asdasd
کد خبر : ۱۶۷۰۱۸

استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت و ظرفیت منابع و جغرافیایی ویژه و پر اهمیت است و امید است این طرح ها و فعالیت ها از جهات مختلف مطالعه شود حتی اگر تا زمان رسیدن به مطلوب زمانبر باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان البرز اقتصاد و فرهنگ را دوبال توسعه دانست.

به گزارش ایلنا از کرج، آیت الله حسینی همدانی با بیان این مطلب در همایش " فرصت های سرمایه گذاری برد - برد " با اشاره به شعار سال اظهار داشت: شعار اقتصاد، فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی لفظ نیست بلکه با عزمی جهادی می توان این شعار را به منصه ظهور رساند.

وی افزود: شعار امسال رهبری در بازدید از کارخانجات صنعتی مپنا نمود پیدا کرد و بیانگر این است که این شعار همیشگی ماست و شعار مقطعی نیست.

امام جمعه کرج گفت: اقتصاد و فرهنگ دو رکن و بال توسعه کشوراند و اساس این کار مربوط به کل کشور است و در ابعاد مختلف این دو رکن ارتباط تنگاتنگ دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی گفت: توجه به این دو رکن آینده درخشان مملکت را در معادلات جهانی رقم خواهد زد.

وی افزود: این مهم ستون فقرات اقتصاد مقاومتی تولید داخلی است بنابراین برای رشد و تولید داخلی باید همگی کمک کنیم.

امام جمعه کرج تصریح کرد: چاره و اساس اقتصاد داخلی ما مدیریت جهادی است و مدیریت جهادی با اصل ایثار، از خود گذشتگی، دین باوری، ابتکار، خلاقیت و جلوگیری از اسراف و هدر رفت بیت المال محقق می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: نبود نگاه کارشناسانه در مدیریت اقتصاد کشور، به این معنا است که گاهی اوقات دیده می شود مسئولان سلیقه ای عمل می کنند و به اقتصاد دانش بنیان کمتر توجه دارند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان برای مدیریت اقتصاد ما یک نقشه اقتصادی است و با توجه به نقاط قوت و ضعف ما باید ترسیم شود.

وی در ادامه تصریح کرد: اقتصاد دانش بنیان مزیت دارد و دانش و دانایی جایگزین سرمایه فیزیکی می شود و این سرمایه امکان تحریم ندارد چون نه فیزیکی است و نه وارداتی بلکه بومی است.

امام جمعه کرج گفت: باید به این نکته توجه شود که طرح های ارائه شده با پیوست فرهنگی و زیست محیطی باشد که در آینده نه چندان دور ما را با مشکل مواجه نکند.

به گفته وی استان البرز به دلیل نزدیکی به پایتخت و ظرفیت منابع و جغرافیایی ویژه و پر اهمیت است و امید است این طرح ها و فعالیت ها از جهات مختلف مطالعه شود حتی اگر تا زمان رسیدن به مطلوب زمانبر باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز