خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه ریزی استاندار البرز:

توسعه استان البرز در گرو کلان‌نگری در حوزه‌های مختلف است

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۵۸۴

مدل توسعه ای استان البرز در طراحی چشم انداز ۱۰ ساله کشور نیازمند نگاه ویژه مسئولان دستگاه های اجرایی استان است تا بتواند به صورت دقیق و علمی پیاده سازی شود.

ایلنا: معاون برنامه‌ریزی استاندار البرز گفت: مدل توسعه‌ای استان البرز در طراحی چشم‌انداز ۱۰ ساله کشور نیازمند نگاه ویژه مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان است تا بتواند به صورت دقیق و علمی پیاده‌سازی شود.

به گزارش ایلنا در کرج، مهرداد مظفری با بیان این مطلب در حاشیه پنجمین جلسه شورای برنامه ریزی استان البرز اظهار داشت: بر این اساس چشم انداز ۱۰ ساله کشور بر محورهای مختلفی همچون؛ کشاورزی مدرن، گردشگری، صنایع سبز و هایتک استوار است.

وی با ذکر مثالی در این رابطه افزود: جمعیت در سال ۱۳۹۰ برابر ۲ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۵۱۳ نفر بوده است که برآورد آن برای سال ۱۴۰۲ معادل ۳ میلیون و ۲۹۳ هزار و ۳۱۸ نفر خواهد بود.

این مسئول گفت: تراکم جمعیت در سال ۱۳۹۰، برابر ۴۷۱ نفر در هر کیلومتر مربع و برآورد در سال ۱۴۰۲ معادل ۶۴۰ نفر خواهد بود. در این راستا جمعیت دانش آموزی در سال ۱۳۹۰، برابر ۳۸۲هزار نفر است، که برآورد آن در سال ۱۴۰۲ معادل ۴۸۷ هزار دانش آموز خواهد بود.

معاون برنامه ریزی استاندار البرز افزود: همچنین تعداد کلاس‌های درس در سال ۱۳۹۰ برابر ۱۳ هزار و ۷۵۰ کلاس و برآورد آن در سال ۱۴۰۲ معادل ۱۷هزار و ۳۹۰ کلاس خواهد بود. در حوزه بهداشت و درمان نیز، تعداد تخت بیمارستانی در سال ۱۳۹۰ برابر ۲ هزار و۲۹۰ تخت و برآورد آن در سال ۱۴۰۲ معادل ۴ هزار و ۳۳۴ تخت خواهد بود.

مظفری با توجه به اهمیت این موضوع و لزوم دقت نظر بیش از پیش مسئولان دستگاه‌های استان تصریح کرد: به منظور تحقق این مهم لازم است تمامی دستگاه‌های استان طرح پیشنهادی خود را برای چشم انداز ۱۰ ساله ارائه کنند.

وی یادآور شد: دستگاه‌های استانی باید نگاه پیشنهادی خود را با توجه به مسائل مختلف از جمله؛ وجود مسکن مهر، میزان مهاجر پذیری استان، نزدیکی به تهران و… مورد توجه قرار دهند تا این موضوعات در خروجی کارگروه‌های استانی دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه دهه آینده البرز نیازمند مدیریت شهری چالاک است، خاطر نشان کرد: با مشارکت بخش خصوصی و هماهنگی میان دستگاه‌ها به منظور تخصیص اعتبارات لازم است که می‌توان از مشکلات موجود کاست.

به گفته وی انبوه کارگاه‌های صنعتی استان با رشد ۱۷ درصدی، مساحت اندک، کوهستانی بودن بخشی از استان، محدودیت منابع آبی، تراکم بالای جمعیت و افزایش آلاینده‌ها و همچنین رشد کارگاه‌های صنعتی(تولید ۴% ارزش افزوده در بخش صنعت کشور توسط استان) از جمله شاخص‌ها و نماگرهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و چشم انداز توسعه استان البرز در سال ۱۴۰۲ است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز