خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استانداری البرز:

مانور زلزله در هزار مدرسه استان البرز برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۵۷۹۴

آموزش دانش‌آموزان و به ویژه خانواده‌های آنها برای کاهش خسارات جانی می‌تواند بسیار موثر باشد که در سال‌های اخیر آموزش و پرورش استان به این امر توجه ویژه ای داشته است / آموزش ۸۱ رابط آموزشی برای آمادگی در مانور زلزله

ایلنا: مدیرکل بحران استانداری البرز از برگزاری مانور سراسری زلزله در هزار مدرسه استان خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور مانور زلزله در هزار مدرسه استان البرز و با حضور ۴۰۰ هزار دانش آموز برگزار شد.

به گزارش ایلنا در کرج، ابوالقاسم باقری با بیان این مطلب افزود: در این مانور دانش آموزان آموزش های لازم را در راستای پناه‌گیری صحیح و به موقع در زمان وقوع بحران فرا گرفتند.

وی خاطر نشان کرد: آموزش دانش‌آموزان و به ویژه خانواده‌های آنها برای کاهش خسارات جانی می‌تواند بسیار موثر باشد که در سال‌های اخیر آموزش و پرورش استان به این امر توجه ویژه ای داشته است.

باقری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان قشر بزرگی از جامعه را تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: لزوم فرهنگ سازی و توجه به امر آموزش از جمله نکات بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود. در این راستا در هر خانواده‌ای یک دانش آموز وجود دارد که با آموزش دادن به این قشر در حقیقت می توان همه افراد جامعه را آموزش داد.

وی متذکر شد: بی شک با انتقال اطلاعات توسط دانش‌‌آموزان به خانواده‌ها آمار تلفات جانی در حوادثاحتمالی کاهش می‌یابد.

مدیرکل بحران استانداری البرز در ادامه از فعالیت ۸۱ رابط آموزشی خبر داد و گفت: آموزش های ارائه شده به رابط ها و مربیان آموزشی بخش دیگری از فعالیتهای این اداره کل بود که به خوبی توانستند آموزشهای لازم را به دانش آموزان ارائه کرده و آنان را برای برگزاری مانور زلزله آماده کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این مانور در ۹ مدرسه به عنوان نمونه با حضور مسئولان برگزار شد. در این راستا از هر شهرستان یک مدرسه و در مرکز استان هر ناحیه، یک مدرسه مانور را برگزارکردند.

گفتنی است پانزدهمین مانور زلزله استان البرز در مدرسه فاطمه پزشکی در مهرشهر کرج با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری، بازرس ویژه استاندار و جمعی از مسئولان استان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز