خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در گفتگو با ایلنا:

رئیس اتاق ایران باید هماهنگ‌کننده، مشرف به اهداف، ماموریت‌ها و وظایف اتاق باشد

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۴۹۱

رئیس جدید اتاق ایران درد آشنا با کلیه مسائل و مشکلات این بخش در کشور باشد. / اولویت انتخاب اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران قطعا بخش خصوصی خواهد بود. / سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری در تفکرات رئیس آینده اتاق ایران نباید جایی داشته باشد.

ایلنا: شخصی باید به عنوان رئیس اتاق بازرگانی ایران باید انتخاب شود که شناخت و آشنایی دقیقی از ماموریت‌ها و وظایف اتاق و همچنین تجربه و عقبه قابل عرضه‌ای در بخش خصوصی در کارنامه خود داشته باشد.

به گزارش ایلنا در کرج، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با بیان این مطلب در پاسخ به خبرنگار ایلنا در اتاق البرز درخصوص برگزاری انتخابات زود هنگام این هفته هیئت رئیسه و رئیس اتاق بازرگانی ایران با توجه به انصراف زودهنگام نهاوندیان از ریاست اتاق ایران گفت: از آنجایی که شاکله و استقلال اتاق بازرگانی ایران به عنوان تنها پارلمان بخش خصوصی کشور، چند سالی‌ست با رهنمود‌ها و مدیریت نهاوندیان در مسیر برگشت ناپذیر و مطلوبی قرار گرفته، از این رو پر کردن خلاء مدیر توانمند و کاردانی که بتواند همچون گذشته راهی را که وی در مسیر توسعه، بهبود و روان سازی فعالیت فعالان بخش خصوصی در کشور ترسیم کرده ادامه دهد، بسیار سخت و حساس خواهد بود.

رحمان سلیمانی در ادامه با اشاره به این مطلب که اولویت انتخاب اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران قطعا بخش خصوصی خواهد بود افزود: با توجه به اینکه طبق قانون حضور نمایندگان بخش دولتی در انتخابات هیئت رئیسه و رئیس اتاق بلامانع است، با این وجود اکثر اعضای هیئت نمایندگان اتاق ایران بر این باورند که کسی می‌تواند سکان ریاست اتاق ایران را عهده دار شود که به عنوان یک فعال بخش خصوصی و بنگاه دار، درد آشنا با کلیه مسائل و مشکلات این بخش در کشور باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز بیان داشت: آشنایی با قانون بهبود مستمر کسب و کار، درک بالا از اهداف برگزاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، آشنایی کامل با قانون برنامه پنجساله توسعه کشور به خصوص ماده ۷۶ این قانون که صراحتا بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی و بهبود حقوقی فضای کسب وکار تاکید دارد را از جمله فاکتورهای ابتدایی احراز صلاحیت و شایستگی رئیس آینده اتاق ایران برشمرد.

سیاست زدگی و سیاسی کاری در تفکرات رئیس آینده اتاق ایران نباید جایی داشته باشد

وی در ادامه راستی‌آزمایی، صداقت، پرهیز از سیاست‌زدگی و سیاسی‌کاری را از جمله فاکتورهای اخلاقی ریاست آینده اتاق ایران عنوان و تاکید کرد: برش و سابقه بالای فعالیت در اتاق، به رسمیت شناختن و احساس منتخب بودن از طرف سایر اعضای اتاق ایران و به خصوص روئسای اتاق‌های سراسر کشور به طوری که احساس شود با انتخاب رئیس جدید هماهنگی‌ها، شاکله، پیشبرد اهداف و برنامه‌هایی که به خصوص در مدت ۳ سال گذشته برای اتاق ترسیم شده روی زمین نمی‌ماند، می‌تواند از جمله مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب یک رئیس اصلح برای این پارلمان بخش خصوصی باشد.

توافق ۵ + ۱ با ایران واقعا مهم‌ترین قرارداد قرن بود

عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در ادامه با بیان این مطلب دستاورد اخیر ایران با ۵ + ۱ را بی‌نظیر دانست و گفت: بنده به عنوان یک فعال بخش خصوصی و از موضع کسی که سال‌هاست از نزدیک درگیر مسائل اقتصادی کشور به خصوص مشکلات، گره‌ها و معضلات سال‌های اخیر، در این بخش هستم باید بگویم که جفا و بی‌انصافی‌ست اگر تاثیرات مثبت این توافق را بر مسائل مختلف کشور و از همه مهم‌تر معیشت و اقتصاد کشور برای مردم کتمان و شفاف‌سازی نکنیم.

رحمان سلیمانی در ادامه با بیان این مطلب که مذاکرات وارد مرحله حساسی شده، فضای داخلی کشور را به منظور تحقق این قرارداد ظرف ۶ ماه آینده باید آماده کنیم افزود: زیرساخت استمرار این قرارداد به نحوه تعامل دو طرف در این دوره ۶ ماهه بر می‌گردد و مردم ما به خصوص مسئولین کشور همچون گذشته باید مراقب باشند که با رفتارهای نسنجیده بهانه دست دشمن ندهند.

وی در پایان با ابراز خوشبینی نسبت به توافق اخیر ایران با ۵ + ۱، بر تاثیر کوتاه مدت این قرارداد بر اقتصاد کشور تا ۶ ماه آینده تاکید و اذعان کرد: اقتصاد کشور به شدت نیازمند بازسازی روابط و تعامل دو سویه با کشورهای دنیاست.

گفتگو از: شهاب‌الدین خاکدامن

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز