خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

۴سیاست کلی و جامع برای آموزش و پرورش در سال ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۶۳۹

آموزش و پرورش در ۴ محور توسعه مشارکت همه جانبه مردم، معلمان و دانش آموزان در تعلیم و تربیت، ساماندهی منابع انسانی، عملیاتی کردن بودجه و افزایش بهره وری، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی در مدارس، این ارکان را به صورت جدی در وزارتخانه پیگیری و عملیاتی می‌کند.

ایلنا: وزیر آموزش و پرورش سیاست‌های این وزارتخانه را در سال ۹۳ پیرامون ۴ سیاست کلی مورد اشاره قرار داد.

به گزارش ایلنا در کرج، علی اصغر فانی در جریان نخستین سفر استانی خود به البرز و در آیین افتتاح دبیرستان خیرساز نمونه دولتی حضرت محمد رسول الله(ص) مهرشهر کرج که با حضور استاندار البرز و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، ساخت مدارس خیر ساز در مناطق محروم کشور را حرکت در مسیر تربیت مدیران و آینده سازان کشور ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: از آنجا که مدیران و آینده سازان آتی کشور در همین مدارس رشد می‌کنند، از این رو نقش ساخت مدرسه به منظور تربیت نیروی انسانی مهم و ضروری است.

وی سیاست‌های وزارت آموزش و پرورش کشور را در سال ۹۳ تبیین کرد و گفت: این وزارتخانه در ۴ محور توسعه مشارکت همه جانبه مردم، معلمان و دانش آموزان در تعلیم و تربیت، ساماندهی منابع انسانی، عملیاتی کردن بودجه و افزایش بهره وری، ارتقاء مدیریت آموزشگاهی در مدارس، این ارکان را به صورت جدی در وزارتخانه پیگیری و عملیاتی می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه «آموزش و پرورش» را مهمترین فصل مشترک میان حاکمیت و ملت دانست و افزود: نهاد فرهنگی آموزش و پرورش به جهت دامنه گسترده‌ای که در خانواده‌ها دارد و به این سبب که تمامی تصمیمات و حرکت‌های آن در کل جامعه تأثیر گذار است نقش مهمی بین حاکمیت و ملت ایفا می‌کند.

فانی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی کشور به ذکر آماری در حوزه مدارس نیز پرداخت و ادامه داد: نقش آموزش و پرورش با ۱۰۵ هزار مدرسه و ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش آموز در کشور نقش قابل توجهی است؛ امروزه این نهاد فرهنگی به مثابه آیینه‌ای تمام نما انعکاسی از فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی در هر کشور به شمار می‌رود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره قرار دادن تقسیم بندی جهانی در حوزه آموزش و پرورش نیز گفت: بر اساس تقسیمات جهانی آموزش و پرورش از ۶ رکن مدیریت، معلم، مقررات آموزشی، محتوا و برنامه‌های آموزشی، بودجه و امکانات، فضا و تجهیزات تشکیل می‌شود، در این راستا فضاهای آموزشی که انگیزه درس خواندن را در بین دانش آموزان تقویت می‌کنند فرایند یادگیری را ارتقاء بخشیده و در شکوفایی استعدادهای آینده هر کشور تأثیر گذار هستند.

وی همچنین بیان کرد: ساختن آینده کشور تنها در گرو تلاش‌های آموزش و پرورش نیست و همراهی معلمان، مردم، خیران و… این فرایند را غنا می‌بخشد.

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم از شهید نوجوان فهمیده و معلمان شهید نیز یاد کرد و دولت یازدهم را پیام آور اعتدال، امید و تدبیر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز