خبرگزاری کار ایران

با سرمایه گذاری یک شرکت چینی؛

خاک و نخاله‌های ساختمانی کرج، به چرخه تولید باز می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۷۵۶

با جانمایی و مطالعه در این زمینه دیگر نیازی به مراکز دفن و دپو نداشته ضمن اینکه به طور قطع این مهم می‌تواند در زمینه درآمدزایی برای استان موثر واقع شود.

ایلنا: مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری البرز گفت: مدیریت پسماند و نخاله‌های ساختمانی باید مدیریتی جامع باشد زیرا موضوع مدیریت پسماند‌ها امروزه یکی از محورهای اصلی و بسیار مهم توسعه پایدار به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد رضا البرزی با بیان این مطلب در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان افزود: با توجه به اینکه یک سوم نخاله‌های ساختمانی در شهر کرج تولید می‌شود، عدم وجود فضای مناسب برای دفع ضایعات مهم‌ترین معضلی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم.

وی افزود: در واقع دفع پسماند‌ها و نخاله‌های ساختمانی همواره یکی از دغدغه‌های مهمی است که استان به ویژه حوزه پسماند با آن مواجه است. در این راستا امید می‌رود با قرارداد سازمان پسماند با شرکت سرمایه گذار خارجی شاهد رفع این مشکل در سطح استان باشیم.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری کرج در ادامه جلسه اظهار داشت: با سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلاری یک شرکت چینی، پسماندهای شهر کرج اعم از خاک و نخاله، ساماندهی و به چرخه درآمدزایی و تولید می‌پیوندد.

همایون رضا مدنی با بیان این مطلب گفت: برای اولین بار یک سرمایه گذار چینی با مشارکت اولیه ۲۰ میلیون دلاری نسبت به ساماندهی پسماندهای ساختمانی اعم از خاک و نخاله اقدام کرده است.

این مسئول ادامه داد: با عقد این قرارداد روزانه حدود سه هزار تن خاک و نخاله تحویل پیمانکار شده که این مواد می‌تواند با اقدامات مختلف به چرخه تولید بازگشته و به مواد اولیه ساختمانی تبدیل شود.

وی افزود: با جانمایی و مطالعه در این زمینه دیگر نیازی به مراکز دفن و دپو نداشته ضمن اینکه به طور قطع این مهم می‌تواند در زمینه درآمدزایی برای استان موثر واقع شود.

مدنی عنوان کرد: با تحقق این مهم همچنین چهره شهر به لحاظ بصری از هرگونه آلودگی پاک و شاهد استحصال مواد مفید در فرایندهای مختلف تخصصی خواهیم بود.

به گفته مدیرعامل سازمان پسماند نخاله‌های ساختمانی به واقع محلی برای بازگشت سرمایه هستند که بازیافت آن‌ها ضمن درآمدزایی از تخریب منابع و معادن جلوگیری کرده و به احیای چرخه محیط زیست کمک می‌کند. همچنین رهیافتی برای اشتغال زایی ۲۵۰الی۵۰۰ نفر است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی در خصوص عدم مدیریت پسماند در شهرهای اقماری یادآور شد: در حال حاضر مراکز مختلفی همچون «حلقه دره، حصار و پلنگ آباد و باغستان به عنوان گزینه‌های که در آنجا دپوی مصالح ساختمانی صورت می‌گیرد فعالیت دارند که هر کدام از آن‌ها نیز با مسائل و مشکلات متعددی با سایر دستگاه‌های اجرایی استان مواجه هستند.

گفتنی است ارائه طرح مدیریت پسماند استان جهت مطالعات کار‌شناسی در کمیته تخصصی و الزام کامیون داران نسبت به نصبGPS در کلیه کامیون‌های حمل نخاله‌های ساختمانی از جمله مصوبات این جلسه بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز