خبرگزاری کار ایران

با هدف افزایش جذب معلمان زن صورت گرفت:

بررسی افزایش دبستان‌های غیر انتفاعی در جلسه شورای اشتغال

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۷۸۵

اعضای کارگری شورای عالی اشتغال پیشنهاد دادند شمار دبستان‌ها و پیش دبستانی‌های غیر انتفاعی با هدف افزایش جذب معلمان زن در این مدارس افزایش پیدا کنند.

عضو کارگری شورای عالی اشتغال از بررسی راهکارهای بهبود وضعیت اشتغال در آخرین جلسه این شورا خبر داد.

«مهرزاد مویدی» در این باره به ایلنا گفت: در آخرین جلسه شورای عالی اشتغال که در روز دوشنبه(۱۶ تیر) برگزار شد، راهکارهایی برای بهبود وضعیت اشتغال از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و اعضای کارگری این شورا پیشنهاد شد.

وی با اشاره به طرح «سرباز صنعت» که آقای نعمت‌زاده در جلسه روز دوشنبه پیشنهاد کرد، افزود: البته این موضوع نیازمند همکاری سازمان وظیفه عمومی ناجا است.

مویدی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت در گذشته از طریق جذب سربازان اشتغالزایی می‌کرد، افزود: در آن مقطع ۱۰ تا ۲۰ درصد سربازانی که وارد بنگاه‌های اقتصادی شده بودند، توسط‌‌ همان بنگاه‌ها به عنوان نیروی کار رسمی جذب شدند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان فارس در ادامه بیان کرد: همچنین طرح جذب فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با کشاورزی به عنوان کارورز وزارت جهاد کشاورزی در جلسه شورای عالی اشتغال پیشنهاد شد. این طرح می‌تواند تاثیر به سزایی در جذب فارغ التحصیلان رشته‌های مرتبط با کشاورزی در این وزارتخانه داشته باشد.

وی با اشاره به بررسی طرح دیگری در این جلسه با هدف افزایش اشتغال معلمان زن، افزود: اعضای کارگری شورای عالی اشتغال پیشنهاد دادند شمار دبستان‌ها و پیش دبستانی‌های غیر انتفاعی با هدف افزایش جذب معلمان زن در این مدارس افزایش پیدا کنند.

به گفته مویدی، از دیگر اهداف طرح یاد شده این است که آندسته از معلمان زنی که بر اشتغال در محیط‌های کاملا زنانه تاکید دارند بتوانند در بازار کار حضور داشته باشند.

عضو کارگری شورای عالی اشتغال در پایان در حالی بررسی طرح «سرباز معلم» در این جلسه را تکذیب کرد که پیش‌تر برخی رسانه‌ها از قول وی از احتمال احیای این طرح خبر داده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز