خبرگزاری کار ایران

دبیر خانه کارگر استان تهران:

کوچک شدن سفره کارگران با اجرای بدون برنامه فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۵۹۲۲۲

اجرای بدون برنامه فاز دوم قانون هدفمند کرد یارانه‌ها و به ویژه افزایش قیمت حاملهای انرژی باعثتشدید روند صعودی قیمت کالاهای مختلف خواهد شد / این مسئله در نهایت فشار زیادی را بر روی اقشار ضعیف اجتماعی و به ویژه کارگران تحمیل خواهد کرد.

دبیر خانه کارگر استان تهران گفت: اجرای کنترل نشده فاز دوم قانون هدفمند سازی یارانه‌ها وخیم‌تر شدن وضعیت معیشتی کارگران خواهد شد.
«اسماعیل حق پرستی» با بیان مطلب فوق به ایلنا گفت: اجرای بدون برنامه فاز دوم قانون هدفمند کرد یارانه‌ها و به ویژه افزایش قیمت حاملهای انرژی باعثتشدید روند صعودی قیمت کالاهای مختلف خواهد شد که این مسئله در نهایت فشار زیادی را بر روی اقشار ضعیف اجتماعی و به ویژه کارگران تحمیل خواهد کرد.
او یادآور شد: در چهار سالی که از زمان اجرای فاز نخست قانون هدفمندی یارانه‌ها می‌گذرد، به دلیل ثابت ماندن مبلغ یارنه ۴۵ هزار تومانی این پرداخت به تدریج بی‌ارزش شده و از این طربق قدرت خرید مردم کاهش یافته است.
او با بیان اینکه قیمت اجناس از آذر سال ۸۹ به نسبت فروردین سال ۹۳ بسیار افزایش یافته است، افزود: در تمام این چهار سال دولت باید به تناسب نرخ تورم، مبلغ یارانه‌های نقدی را افزایش می‌داد.
حق پرستی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دولت در فاز نخست اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها وعده داده بود تا ۳۰ درصد ازدرآمد حاصله از هدفمند کردن یارانه‌ها را خرج بخش تولید و کسب وکارکند، افزود: متاسفانه علاوه بر آنکه هیچ اتفاقی در خصوص پرداخت یارانه‌های نقدی به واحدهای تولیدی نیافتاد بلکه تعداد زیادی از و وبنگاهای اقتصادی به دلیل افزایش سرسام آور بهای حاملهای انرژی با بحران روبرو شده و یکی پس از دیگری تعطیل و کارگران آنان بیکار شدند.
این فعال کارگری همچنین اظهار داشت: متاسفانه تبعات اجرای فاز نخست قانون هدفمند کردن یاران‌ها هنوز بر سر برخی از واحد‌های صنعتی بخصوص در بخش صنعت نساجی و لوازم خانگی سنگینی می‌کند.
وی گفت: بسیاری از واحد‌ها همانند تولید کنند گان محصولات نساجی و لوازم خانگی بعد از گذشت ۲۴ روز از سال جدید هنوز نتوانسته‌اند فعالیت تولیدی خود را به دلیل تبعات ناشی از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها آغاز کنند.
او در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم دولت تدبیر امیدبا کنترل تورم در اجرای فاز دوم قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، در آمد حاصله از آن را خرج بخش تولید و کسب وکار کند در غیر اینصورت کارگران بزرگ‌ترین ضررو زیان را متحمل خواهندشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز