خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

سهم ۲۵ درصدی بانوان در تلفات تصادفات جاده‌ای/ زنان در رانندگی انضباط بیشتری از مردان دارند

asdasd
کد خبر : ۹۹۶۰۳۳

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در حال حاضر با انجام این اقدامات تعداد کشته‌های سوانح رانندگی به 17 هزار نفر در سال و تعداد مصدومان به 600 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرام آدم‌نژاد در مراسم گرامیداشت یادبود قربانیان سوانح رانندگی با محوریت پویش آگاه‌سازی بانوان و کودکان اظهار داشت: هر ساله 25 آبان ماه در دنیا به عنوان روز ایمنی راه‌ها گرامی داشته می‌شود.

وی با بیان اینکه 20 سال گذشته تعداد کشته‌های سوانح جاده‌ای چیزی حدود 28 هزار نفر در سال بود، گفت: در همین مدت‌زمان تعداد مصدومان، آسیب‌دیدگان به یک میلیون نفر می‌رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اقدامات انجام شده از سال 82 برای کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای و افزایش استانداردهای بین‌المللی بیان داشت: اقداماتی برای انطباق استانداردها با استانداردهای بین‌المللی از جمله گسترش آموزش، افزایش سیستم‌های هوشمند و نظارت از طریق این سیستم‌ها، بهسازی راه‌ها و افزایش تجهیزات و... انجام شد.

آدم‌نژاد افزود: در حال حاضر با انجام این اقدامات تعداد کشته‌های سوانح رانندگی به 17 هزار نفر در سال و تعداد مصدومان به 600 هزار نفر کاهش پیدا کرده است.

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت افزایش کیفیت خودروهای داخلی گفت: می‌دانیم خودروسازان با مشکلات اقتصادی متعددی روبه‌رو هستند اما موضوع ایمنی فارغ از مشکلات اقتصادی باید در اولویت قرار بگیرد.

وی ادامه داد: امسال نقشه راه‌ ایمنی راه‌ها در کمیسیون مربوطه تصویب شد که چند ویژگی مهم آن تغییرات بنیادین در بخش کنترل و نظارت هوشمند، رفع نقاط حادثه‌خیز و ارتقاء کیفیت خودروها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه بیشترین آسیب‌دیدگان از سوانح رانندگی، کودکان و زنان هستند، تصریح کرد: داده‌ها نشان می‌دهد بانوان در رانندگی انضباط بیشتری نسبت به مردان دارند اما در واکنش به تصادفات ضعف بیشتری نشان می‌دهند.

دبیر شورای عالی ترابری گفت: 25 درصد کشته‌های سوانح رانندگی در سال گذشته را بانوان تشکیل دادند. امسال هم آمار کشته سوانح رانندگی به دلیل محدودیت‌های سفر ناشی از کرونا، کاهش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز