خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

رقابت منفی در قراردادهای خارجی/ چندگانگی در مراودات اقتصادی به نفع همسایگان/ احتمال موفقیت همتی در بازگرداندن پول از عراق

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۱۵۰

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ما در رابطه با کشورهای همسایه سیاست یکپارچه‌ای نداریم تکلیف سیاست خارجی در کشورهای همسایه مشخص نیست، اتاق فکر و تصمیم‌گیری هماهنگ نداریم.

سید حمید حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره برخی کارشکنی‌ها در امضای قراردادهای اقتصادی با کشورها اظهار داشت: این اقدامات در اموری که دولت تصمیم‌گیری می‌کند یک نوع خیانت ملی است و اگر در راستای رقابت انتخاباتی است، در واقع رقابت انتخاباتی نیست.

وی افزود: البته ما در رابطه با کشورهای همسایه سیاست یکپارچه‌ای نداریم، تکلیف سیاست خارجی در کشورهای همسایه مشخص نیست و اتاق فکر و تصمیم‌گیری هماهنگ نداریم. بخشی از کار دست وزارت خارجه و بخشی دست ارگان‌ها و نهادهای دیگر است و درواقع چندگانگی داریم. از طرف دیگر استانداران مرزی خود را در مسائل استان‌های مرزی دارای حق می‌دانند و دخالت و اظهارنظر می‌کنند، در گمرکات خروجی نیز چندگانگی داریم که در کار تجاری خود را نشان می‌دهد.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: مثلا اخیرا کمیسیون مشترک دو کشور ایران و عراق از وزارت صمت گرفته و به وزارت نیرو داده شد، زمانی وزارت خارجه با توجه به اهمیت عراق دنبال این بود که کمیسیون مشترک را در دست بگیرد ولی به وزارت نیرو داده شد و مشخص نیست که این وزارتخانه چقدر می‌تواند مباحث مربوط به عراق را پوشش دهد. البته اردکانیان اولین کسی بود که بعد از کرونا به عراق سفر کرد و بخشی از مطالبات را دریافت و قرارداد صادرات برق را امضا کرد.

وی درباره وضعیت دریافت مطالبات از عراق خاطرنشان کرد: ما غیر از عراق از ترکیه، عمان، کره و چین هم طلبکاریم، یکی از نقدها به همتی این بود که به این کشورها سفر کرده و راهی پیدا کند، با وعده و وعید، در عمل اعتبار بانک مرکزی زیر سوال می‌رود. البته سفر ایشان به عراق کار ارزشمندی است و امیدواریم با تغییر روسای بانک مرکزی و TBI این کشور و قول‌هایی که الکاظمی داده بود موفقیت‌هایی حاصل شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز