خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی:

قرارداد کار دریایی برای اولین بار در کشور شکل می‌گیرد/ دزدی دریایی به صفر رسید

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۲۸۴

معاون سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در موضوع بیمه دریانوردان با وزارت کار جلساتی برگزار شده و برای اولین بار با قرارداد کار دریایی شکل می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا جلیل اسلامی در مراسم روز جهانی دریانوردی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا در حمل و نقل اظهار داشت: هر چند با شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم اما حمل و نقل دریایی یک لحظه هم تعطیل نشد.

وی ادامه داد: اقتصاد بدون حمل و نقل دریایی بی‌معنا است و فعالیت در شرایط شیوع کرونا ثمره تلاش دریانوردان و فعالان در این زمینه است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی درباره رعایت قوانین مربوط به استفاده از سوخت کم سولفور گفت: هر چند با مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا مواجه بودیم اما همزمان از مقررات بین المللی در حوزه دریانوردی غافل نشدیم و توانستیم سوخت کم سولفور  با استانداردهای بین المللی در اختیار دریانوردان قرار دهیم.

اسلامی با اشاره به سفارش ساخت 90 فروند شناور خدماتی اظهار داشت: آماده جایگزینی شناورهای سنتی با شناورهای فلزی هستیم.

وی ادامه داد: در ماه‌های گذشته در حوزه آلودگی دریا توسط آ‌لاینده‌ها اخبار مختلفی منتشر شد اما فعالان این عرصه چه در بخش دولتی و چه خصوصی تلاش کردند این‌آلودگی‌ها رفع شود.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیانا ینکه در حزوه امداد و نجات سالانه بیش از هزار نفر توسط همکاران دریایی از مرگ و حادثه نجات پیدا می‌کنند گفت: سالانه در حوزه بنادر 120 هزار عملیات دریایی انجام می‌شود.

اسلامی افزود: همچنین شش هزار بازرسی گردشی سالانه در بنادر انجام می‌شود تا کشتیرانی ایمن را تضمین کنیم.

معاون سازمان بنادر با اشاره به برگزاری 260 دوره آموزشی در استان‌ها گفت: دستورالعمل‌ها به روز شده و به تایید کشورهایی که به آنها توافق داریم رسیده است.

اسلامی با تاکید بر حل مشکل قراردادهای دریایی اظهار داشت: در موضوع بیمه دریانوردان با وزارت کار جلساتی برگزار شده و برای اولین بار با قرارداد کار دریایی شکل می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر دیگر خبری از دزدی دریایی نبوده و نیست گفت: با تلاش ارگان‌های مختلف دزدی دریایی به صفر رسیده یا نزدیک به صفر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز