خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:

تجارت آزاد دریایی حق مسلم ما است

asdasd
کد خبر : ۹۷۵۱۶۵

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش اظهار داشت: هرچند صادرات بنزین به ونزوئلا شاید کار بزرگی نباشد اما در این مسیر مشکلات بسیار بزرگی برای ما ایجاد می‌کنند که این اقدام کشور نشان داد تحریم شدنی نیستیم و پیام ما تحریم‌شکنی به دنیا بود و نشان دادیم تجارت آزاد حق ماست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردشتی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی با بیان اینکه دریانوردان در حفظ صادرات و واردات کشور جانفشانی کرده‌اند و می‌کنند، اظهار داشت: شرکت ملی نفتکش با مشکلاتی در گذشته و حال حاضر مواجه بوده است اما همچنان توانسته در انجام وظایف خود در بخش صادرات فرآورده‌های نفتی و شیمیایی به کشور کمک کند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با تاکید بر اینکه با مشکلات بزرگی مواجه هستیم که به دلایل مختلف نمی‌توانیم از آن حرفی بزنیم، ادامه داد: حتی در شرایط سخت تحریم‌ها، شرکت ملی نفتکش بزرگترین شرکت حمل و نقل دریایی در این حوزه محسوب می‌شود و دارای 70 ناوگان هستیم که 50 فروند آن از ناوگان غول‌پیکر هستند.

سردشتی افزود: بیش از 3000 نفر در شرکت ملی نفتکش مشغول به کار هستند و تمام تعمیرات ادواری در داخل کشور انجام می‌شود و برای اولین بار توانستیم کشتی 300 هزار تنی را تعمیر کنیم. تاکنون 15 فروند کشتی تعمیر کرده‌ایم و تا پایان سال 10 فروند کشتی دیگر تعمیر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه 100درصد پرسنل شرکت ملی نفتکش، ایرانی هستند، گفت: هیچ خارجی در این شرکت کار نمی‌کند و تمام پرسنل از متخصصان داخلی کشور هستند.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به صادرات به ونزوئلا بیان کرد: حدود 5 ماه پیش 5 فروند کشتی، صادراتی به ونزوئلا داشته و ما دریانوردی و تجارت آزاد را حق مسلم خود می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم کسی جلوی اهداف ما را بگیرد و خدشه‌ای در آن ایجاد کند.

سردشتی ادامه داد: پیام تشکر رهبری بابت اعزام کشتی‌ها به ونزوئلا یک خسته‌نباشیدی به کلیه دریانوردان کشور بود و این حرکت، حرکت جهادی نامیده شد.

وی تاکید کرد: هرچند صادرات بنزین به ونزوئلا شاید کار بزرگی نباشد اما در این مسیر مشکلات بسیار بزرگی برای ما ایجاد می‌کنند که این اقدام کشور نشان داد تحریم شدنی نیستیم و پیام ما تحریم‌شکنی به دنیا بود و نشان دادیم تجارت آزاد حق ماست.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به تامین سوخت کم‌سولفور ناوگان کشور گفت: خوشبختانه مشکلی در این زمینه نداریم.

سردشتی درباره دانشجویان منتظر در نوبت کارآموزی اظهار داشت: حدود 500 دانشجوی آزاد از چند سال گذشته برای کارآموزی برروی کشتی منتظر بودند که خوشبختانه 200 نفر از آنها وارد دوره کارآموزی شدند و 300 نفر در نوبت هستند.

وی گفت: وقتی تحریم‌ها شروع می‌شود ناوگان دریایی نوک پیکان آن قرار دارد و بعد از وزارت نفت، شرکت ملی نفتکش و کشتیرانی جمهوری اسلامی در لیست تحریم‌ها قرار می‌گیرد به همین دلیل نمی‌توانیم به خارجی‌ها وابسته باشیم چراکه در همان روز اول تحریم‌ها به بهانه بیمه، کلاس و پرچم ورود کشتی‌ها به آبهای ما را تحریم می‌کنند. بنابراین باید هماهنگی‌های داخلی در سطح مناسب انجام شود تا بتوانیم اقتدار خود را به دنیا نشان دهیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با اشاره به سن ناوگان شرکت ملی نفتکش گفت: میانگین ناوگان در حال حاضر 16 سال است که این رقم خوبی نیست اما به دلیل تحریم‌ها نتوانستیم نوسازی ناوگان را انجام دهیم و باید این عقب‌ماندگی را جبران کنیم.

سردشتی تاکید کرد: وقتی تحریم‌ها تمام شود تمام افسرانی که به صورت آزاد درس خوانده‌اند و حدود 600 نفر هستند می‌توانند جذب ناوگان ملی شوند.

وی گفت: در مسائل تحریم، دزدان دریایی انجام عملیات پیچیده همواره از کارکنان در این حوزه حمایت شده و در دو سال گذشته با موضوعاتی مثل حملات موشکی پهپادها مواجه بودیم اما درباره آن نتوانستیم صحبت کنیم که تمام این مشکلات را با کمک ارگان‌های داخلی حل کرده‌ایم و می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز