خبرگزاری کار ایران

اسلامی؛

زمینه مراودات تجاری ایران و آذربایجان فراهم می‌شود/ زیرساخت‌ها و ارتباطات ریلی منطقه‌ای گسترش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۵۳۰

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در نشست ویدیوکنفرانسی با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوریهای پیشرفته جمهوری آذربایجان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش زیرساخت ها و ارتباطات ریلی منطقه ای، تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز دوشنبه ٢٤ شهریور، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با رامین قلی زاده وزیر حمل ونقل،ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان از طریق ویدئو کنفرانس در خصوص روابط و همکاریهای حملی و نقلی میان دو کشور گفتگو کردند. دو طرف با اشاره به حمایت و تاکید روسای جمهور دو کشور بر لزوم توسعه همکاریهای در زمینه های حمل و نقلی و ترانزیتی، ابراز امیدواری کردند با تکمیل پروژه های مشترک بتوانند همکاریهای فی مابین را گسترش دهند. تأکید طرفین بر احداث پل مشترک خودرویی بر روی رودخانه آستاراچای در آستارا ، ضرورت تکمیل و بهره برداری کامل از پایانه ریلی آستارا- آستارا، با توجه به ظرفیت و نقش ان در جابجایی کالا و همچنین احداث خط آهن رشت - آستارا از موضوعات دیگر مورد مذاکره میان وزرای دو کشور بود. اسلامی پزیر راه و شهرسازی کشورمان در این ملاقات در مورد خطوط راه آهن در ایران و اتصال آن تا اغلب بنادر جنوبی کشور و نیز ظرفیت گسترده راه آهن کشورمان در مسیرهای شمال – جنوب و شرق - غرب و اتصال آن به راه اهن های کشورهای همسایه توضیحاتی ارائه و بر امادگی کشورمان به منظور بهره برداری ازامکانات یکدیگر تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با رامین قلی زاده وزیر حمل ونقل،ارتباطات و فناوری‌های پیشرفته جمهوری آذربایجان از طریق ویدئو کنفرانس در خصوص روابط و همکاریهای حملی و نقلی میان دو کشور گفتگو کردند.

دو طرف با اشاره به حمایت و تاکید روسای جمهور دو کشور بر لزوم توسعه همکاریهای در زمینه های حمل و نقلی و ترانزیتی، ابراز امیدواری کردند با تکمیل پروژه های مشترک بتوانند همکاریهای فی مابین را گسترش دهند. 

تأکید طرفین بر احداث پل مشترک خودرویی بر روی رودخانه آستاراچای در آستارا ، ضرورت تکمیل و بهره برداری کامل از پایانه ریلی آستارا- آستارا، با توجه به ظرفیت و نقش ان در  جابجایی کالا و همچنین احداث خط آهن رشت - آستارا از موضوعات دیگر مورد مذاکره میان وزرای دو کشور بود.

 اسلامی پزیر راه و شهرسازی کشورمان در این ملاقات در مورد خطوط راه آهن در ایران و اتصال آن تا اغلب بنادر جنوبی کشور و نیز ظرفیت گسترده راه آهن کشورمان در مسیرهای شمال – جنوب  و شرق - غرب و اتصال آن به راه اهن های کشورهای همسایه توضیحاتی ارائه و بر امادگی کشورمان به منظور بهره برداری ازامکانات یکدیگر تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز