خبرگزاری کار ایران

همتی:

مبادلات روزانه نیما به ۱۰۰ میلیون دلار رسید/ سیاست بانک مرکزی، حضور در حاشیه بازار ارز است

asdasd
کد خبر : ۹۶۵۳۳۷

رییس کل بانک مرکزی اظهار داشت: در دو سال گذشته سیاست بانک مرکزی، حضور در حاشیه بازار برای جلوگیری از سفته بازی بوده است. این امر موجب کاهش نوسانات و ثبات بازار و تعدیل تدریجی نرخ ارز بوده است. این سیاست را با قدرت ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایلنا، عبدالناصر همتی در یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: در چند روز اخیر در سایه التهابات ایجاد شده دربرخی بازارها، شاهد نوسان نرخ ارز دربازار بودیم .ا مروز فاصله نرخ صرافی‌ها و بازار غیررسمی موجب آربیتراژ در این بازار و طبعاً فعالیت گسترده سفته بازان شد.

وی ادامه داد: در دو سال گذشته سیاست بانک مرکزی، حضور در حاشیه بازار برای جلوگیری از سفته بازی بوده است. این امر موجب کاهش نوسانات و ثبات بازار و تعدیل تدریجی نرخ ارز بوده است. این سیاست را با قدرت ادامه خواهیم داد.

همتی تصریح کرد: بازار اصلی ارز، همانا بازار مبادلات ارزی درسامانه نیما است. خوشبختانه بعد از وقفه ابتدای سال به خاطر آثارشیوع کرونا، این روزها شاهد افزایش مبادلات در این بازار هستیم و در چند روز گذشته به‌طور میانگین، روزانه در حدود ۱۰۰ میلیون دلار مبادله شده است.

رییس کل بانک خاطر نشان کرد: ارز به عنوان یک متغیر کلان اقتصادی، بی‌تأثیر از سایر بازارها نمی‌باشد و اثرات سرریزی دربین بازارها یک اصل اقتصادی است. بانک مرکزی باحضور پر قدرت در بازار پول و ارز، تمام تلاش خود را برای  تعادل بازارها به کار خواهد بست.

وی افزود: همزمان، با اینکه بانک مرکزی در کنار دولت محترم آماده کمک به هرگونه برنامه اقتصادی است که درجهت ساماندهی به بازارها و رونق اقتصاد باشد، ولی مراقبت خواهد کرد که هیچکدام از برنامه ها، به ترازنامه بانک مرکزی آسیبی وارد نکرده و پایه پولی را تحت تاثیر قرار ندهد، تا بانک مرکزی با قدرت بتواند در مسیر تورم هدف گذاری شده حرکت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز