خبرگزاری کار ایران

احتمال افزایش ۹ درصدی تردد ‌جاده‌ای در تعطیلات پیش‌رو/ ارتباط مستقیم افزایش مبتلایان کرونا با افزایش تردد‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۶۶۷

پیش بینی می‌شود با توجه به تعطیلات 4 روزه (5 تا 9 شهریورماه) به طور متوسط 2 میلیون تردد در این بازه در سطح کشور صورت گیرد که نسبت به میانگین تردد هفته گذشته حدود 9 درصد افزایش داشته باشد.

به گزارش ایلنا، متاسفانه بررسی تغییرات تعداد مبتلایان روزانه به کرونا و میزان تردد برون شهری  از ابتدای سال 99 تا پایان مرداد ماه نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین افزایش تعداد مبتلایان کرونا و افزایش تردد وجود دارد بطوریکه با افزایش 1 درصد در تردد حدود 1.9 درصد افزایش در مبتلایان به کرونا رخ می‌دهد. بنابراین حذف سفرهای غیر ضروری در کاهش آمار ابتلا بسیار موثر است.

طبق این گزارش، میزان تردد در 5 ماهه اول سال ، 242 میلیون تردد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 22 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال 97، 18 درصد کاهش پیدا کرده هست. این کاهش تردد به دلیل تأثیرگذاری شیوع کرونا بوده است. در آخرین تعطیلات مردادماه (15- 18 مردادماه) حدود 1.9 میلیون تردد بین استانی وجود داشته که نسبت به میانگین ماهانه حدود 7 درصد افزایش داشته است.

پیش بینی می‌شود با توجه به تعطیلات 4 روزه (5 تا 9 شهریورماه) به طور متوسط 2 میلیون تردد در این بازه  در سطح کشور صورت گیرد که نسبت به میانگین تردد هفته گذشته حدود 9 درصد افزایش داشته باشد.

 همچنین پیش‌بینی می‌شود اوج تردد رفت برای روز چهارشنبه 5 شهریور از ساعت 15 تا 21 و اوج برگشت برای بازه زمانی 17 تا 22 روز یکشنبه 9 شهریور و ساعت 6-8 روز دوشنبه 10 شهریور باشد.

پیش بینی استان‌های با بیشترین انباشت به ترتیب مازندران (80 هزار وسیله نقلیه)، اصفهان (54 هزار وسیله نقلیه)، خراسان رضوی (26 هزار وسیله نقلیه) و آذربایجان‌شرقی(26 هزار وسیله نقلیه) خواهد بود. احتمالا بیشترین خروجی از استان تهران و البرز با حدود 240 هزار وسیله نقلیه با مقاصد استان‌های مازندران، گیلان، اصفهان، خراسان رضوی و آذربایجان‌شرقی در این ایام صورت گیرد.

طبق پیش‌بینی‌ها، در روز چهارشنبه 5 شهریور محورهای تهران-کرج و کرج-قزوین از ساعت 15 تا 21 در محدوده قبل از پل کلاک تا گلشهر ترافیک سنگین خواهد بود. همچنین برای مسیر برگشت از گلشهر تا محدوده پل کلاک در روز یکشنبه 9 شهریور از ساعت 15 تا 22 ترافیک سنگین خواهد بود.

 برای محور کرج- چالوس روز چهارشنبه 5 شهریور از ساعت 15 تا 21 از محدوده  شهرستانک تا چالوس تردد به کندی صورت خواهد گرفت. همچنین در محور آزادراه تهران-شمال نیز در روز چهارشنبه از ساعت 15 تا 21 ترافیک نیمه‌سنگین خواهد بود. برای مسیر برگشت نیز برای روز یکشنبه 9 شهریور از ساعت 16 تا 22 ترافیک در محور  چالوس- کرج قبل از دوراهی ورودی آزادراه به سمت تهران ترافیک سنگین خواهد بود.

برای محور  آزادراه قزوین-رشت به ویژه مقطع لوشان تا رودبار از اواخر روز چهارشنبه 5 شهریورماه ترافیک نیمه سنگین خواهد بود. ساعت اوج بازگشت محور آزادراه رشت - قزوین نیز روز یکشنبه ساعت 15 تا 20 در محدوده لوشان تا رودبار با ترافیک نیمه سنگین پیش‌بینی می‌شود.

برای محور فیروزکوه (رودهن- دماوند) برای روز چهارشنبه 5 شهریورماه از ساعت 17 تا 24 ترافیک نیمه سنگین خواهد بود. همچنین وضعیت ترافیک برای محور فیروزکوه (دماوند-رودهن) روز یکشنبه 9 شهریورماه از ساعت 14 تا 20 نیمه سنگین خواهد بود.

 برای محور هراز (رودهن-آمل) روز چهارشنبه5 شهریورماه از ساعت 16 تا 21 به ویژه در مقطع پلور به گزنک ترافیک نیمه سنگین خواهد بود محور برگشت (آمل-رودهن) روز یکشنبه 9 از ساعت 17 تا 22 محدوده گزنک تا رودهن ترافیک نیمه‌سنگین خواهد بود.

محور تهران-قم روز چهارشنبه 5 شهریورماه از ساعت 16 تا 21 ترافیک نیمه سنگین خواهد بود و برای محور برگشت نیز از ساعت 17 تا 22 روز 9 شهریور ترافیک نیمه سنگین خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز