خبرگزاری کار ایران

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران:

غلبه اروپا و آمریکا به اقتصاد و تجارت ضعیف شده است/ هنوز به تعاملات عمیق تجاری ورود نکرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۳۶۷

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به حجم صادرات جهان، گفت: کشورهای دنیا تجارت‌هایی را با یکدیگر انجام می‌دهند که کارایی تجارت آزاد و تعرفه‌های صفر را داشته باشد.

به گزارش ایلنا، میرهادی سیدی اظهار داشت: درصد صادرات جهانی تحت پوشش توافق‌های تجاری در جهان بیش از ۵۹ درصد حسب سازمان جهانی تجارت انجام داده است.

وی افزود: توافق‌های تجاری محدودی که ما داریم حدود ۳ درصد از صادرات تحت توافق را شامل می‌شوند.

سیدی ادامه داد: ما هنوز به تعاملات عمیق و وسیع مبتنی بر توافق‌های تجاری ورود پیدا نکرده‌ایم.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری گفت: زمانی که توافقات تجاری عمیقی و با تعرفه‌های صورت می‌گیرند، زمینه افزایش تعامل تجاری با کشورهای مختلف بیشتر می‌شود.

وی تاکید داشت: ایران بیش از ۲۵ سال است که در انتظار الحاق به سازمان جهانی تجارت مانده است.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت با اشاره به این که اغلب کشورهای جهان در سازمان جهانی تجارت عضو هستند، عنوان کرد: تمام کشورهایی که تقاضایی برای عضویت در این سازمان ارسال نکرده‌اند در مجموع به ۴۰ میلیون جمعیت محدود می‌شوند.

وی افزود: ما باید در تعامل با کشورهای جهان، رویه‌هایی که وجود دارد را وفق دهیم و اقدامات مبتنی بر توافق‌های قابل انعقاد را پیش ببریم.

هادی سیدی با اشاره به غلبه اروپا و آمریکای شمالی در حوزه اقتصادی و تجاری، توضیح داد: این غلبه امروزه تضعیف شده است و ظهور و بروز اقتصادها و شکوفایی اقتصادهایی مانند چین و کره جنوبی غلبه‌های اروپا و آمریکا را کاهش می‌دهند.

وی ادامه داد: نقش و سهم شرق آسیا در اقتصاد و تجارت جهانی، توانسته الگوهای گذشته را تغییر دهد.

مشاور امور بین‌الملل و توافق‌های تجاری سازمان توسعه تجارت اضافه کرد: امروزه شرق - چین - در چندین دهه رشد بالای ۹ درصد را تجربه کرده است و بر همین اساس در حوزه تجارت اقتصادی سهم خوبی را نصیب خود کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز