خبرگزاری کار ایران

معاون رئیس جمهور خبر داد:

ساخت ۲ هزار واحد خانه روستایی در استان اصفهان/ اتصال ریلی یزد - شیراز امسال برقرار خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۹۳۱۵۴۰

رئیس سازمان برنامه و بودجه از ساخت ۲ هزار واحد خانه برای روستاییان در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان همراهی محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان با حضور در کنارگذر شرق استان اظهار داشت: آزادراه کنارگذر شرق اصفهان جهت اتصال کریدور شمال و جنوب کشور در حالی در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است که  این مسیر، شریانی مهم برای ارتباط هر چه بهتر و سریع‌تر ترافیک جنوب به جاده‌های منتهی به مرکز و شمال کشور است.

وی افزود: به همین جهت این پروژه یکی از پروژه‌های بسیار با اهمیت دولت محسوب می شود که امیدواریم در کمتر از یکسال به بهره‌برداری برسد.  

وی با بیان اینکه وعده دیدار بعدی با حضور مسئولین دست اندر کار این پروژه جهت بهره برداری ازآن خواهد بود اظهار کرد: برای اتمام این پروژه مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان از سوی دولت در نظر گرفته شده که از این میزان ۲۰ میلیارد تومان به پروژه تزریق شده و مابقی نیز طی روزهای آینده انجام می‌شود.   

نوبخت افزود: در سال جاری حداقل ۵۱۸ کیلومتر به آزادراه های کشور افزوده خواهد شد که آزادراه کنارگذر شرقی نیز بخش از آن است.  

وی با اشاره به اینکه شهرهای اصفهان، یزد و شیراز یک مثلث توریستی را تشکیل می دهند تشریح کرد: در حال حاضر امکان خط ریلی در مسیر اصفهان به یزد وجود دارد و از اصفهان به شیراز نیز این خط ریلی انجام شده است. و تنها یک قطعه مفقوده در این مثلث وجود دارد، آن هم اتصال بین یزد و شیراز است که انشالله ظرف سال جاری به سرانجام می‌رسد و این مثلث کامل می شود.  

معاون رئیس‌‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور سال جاری را، یک سال پر رخداد برای افتتاح طرح‌های مختلف دانست و گفت: وزارت راه و شهرسازی اقدامات زیرساختی را شروع کرده است و سازمان برنامه‌و بودجه کشور به نمایندگی از دولت پشتیبانی مالی همه این طرح‌ها رو به عهده خواهد داشت.  

وی به دو برنامه مهم دیگر در سطح استان اصفهان اشاره کرد و گفت: در حوزه مسکن برای افرادی که در مناطق روستایی استان اصفهان ساکن هستند دو هزار واحد در نظر گرفته شده که امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان موافقتنامه آن با استاندار اصفهان و رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مبادله خواهد شد. همچنین یکهزار واحد نیز  برای محرومینی که تحت پوشش کمیته حضرت امام هستند در نظر گرفته شده که این موضوع نیز به روز جمعه موکول شده است.  

نوبخت در پایان تاکید کرد:  تمامی این طرح‌ها در کمتر از یکسال و تا قبل از تیرماه سال آینده افتتاح می شوند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز