خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با ایلنا تشریح کرد:

تامین خوراک گازی پتروشیمی‌ها چه وضعیتی دارد؟

asdasd
کد خبر : ۹۱۹۶۸۵

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران گفت: عمده طرح‌های موجود پتروشیمی در مناطق عسلویه و ماهشهر هستند که گاز پتروشیمی‌های فوق تأمین شده و طرح‌های آتی نیز در مناطق قشم، زیر ساخت‌های مورد نیاز آن عمدتاً از طریق خطوط لوله سراسری مربوطه پیش بینی شده است.

حسن منتظرتربتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره تامین خوراک گاز و ایجاد زیرساخت برای توسعه پتروشیمی و تحقق برنامه جهش سوم، اظهار داشت: عمده طرح‌های موجود پتروشیمی در مناطق عسلویه و ماهشهر هستند که گاز پتروشیمی‌های فوق تأمین شده و اخیراً نیز خط لوله‌ای تقویتی با قطر 36 اینچ منشعب از یکی از خطوط سراسری برای پتروشیمی‌های منطقه ماهشهر احداث شده است.

وی افزود: طرح‌های آتی پتروشیمی نیز در مناطق قشم، پارسیان، جاسک و چابهار هستند که زیر ساخت‌های مورد نیاز آن عمدتاً از طریق خطوط لوله سراسری مربوطه پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: علاوه بر خطوط لوله سراسری، برای گازرسانی به منطقه بندرعباس، قشم و جاسک خطوط لوله مورد نیاز و برای منطقه چابهار هم خط لوله ایرانشهر- چابهار در دست اقدام است و در نتیجه زیرساخت‌های مورد نیاز جهت تأمین گاز پتروشیمی‌ها از سوی شرکت ملی گاز  پیش‌بینی شده است .

وی یادآور شد: علاوه بر ایجاد زیرساخت‌های مناسب خطوط لوله جهت تأمین گاز مورد نیاز پتروشیمی‌ها، مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی – تجاری نیز باید مدیریت شود که در این راستا طرح‌هایی برای بهینه‌سازی مصرف در شرکت ملی گاز ایران تعریف شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز