خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد:

ملخ‌های تهران مهاجم نیستند/ شرایط تحت کنترل است

asdasd
کد خبر : ۹۱۸۵۸۸

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور با تاکید بر اینکه ملخ‌های دیده شده در استان تهران از نوع صحرایی و مهاجم نیستند، گفت: تنها در شهرستان رباط کریم نیاز به سمپاشی و مبارزه شیمیایی با ملخ بومی بود و اکنون شرایط کاملا تحت کنترل است.

رضا میر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با بیان اینکه ملخ‌های پایتخت و شهرستان‌های اطراف آن از نوع بومی هستند، اظهار کرد: این نوع ملخ‌های بومی با نام اسفگنتوس سال‌هاست در ایران حضور دارند و تفاوت‌های زیادی با ملخ‌های مهاجم صحرایی دارند که اکنون استان‌های جنوبی کشور درگیر آن هستند.

وی ادامه داد: ملخ‌های صحرایی قدرت پرواز بالایی دارند و می‌تواند در یک روز 250 تا 400 کیلومتر را طی کنند و 2 برابر وزن خود تغذیه کنند.

به گفته میر؛ ملخ‌های بومی در تمام طول عمر خود حداکثر 200 کیلومتر جابه‌جا می‌شوند و میزان مصرف غذا آن‌ها نیز بسیار کمتر از ملخ‌های صحرایی مهاجم است.

وی شهرستان‌های استان تهران که جمعیت ملخ‌های بومی در آن‌ها افزایش بیشتری داشته است را پیشوا، ورامین و رباط کریم برشمرد.

میر تنها شهرستانی که نیاز به سم پاشی و مبارزه شیمیای دارد را شهرستان رباط کریم عنوان کرد.

میر دلیل افزایش جمعیت ملخ‌های بومی در استان تهران را بارندگی‌های اخیر دانست و افزود: به محض دریافت گزارش‌های مردمی درباره افزایش جمعیت ملخ در استان تهران، مدیریت حفظ نباتات استان تهران برای بررسی موضوع ماموریت یافت و پس از بررسی گزارش‌های اولیه خود را به سازمان حفظ نباتات کشور ارسال کرد.

وی تاکید کرد: گزارش‌های اولیه نشان می‌دهد در بیشتر مناطق استان تهران در روز در هر 50 متر مربع یک ملخ بومی مشاهد می‌شود و تجمعات در طول شب و در اطراف منابع نوری است که طبق رفتار حشره امری طبیعی است.

سخنگوی سازمان حفظ نباتات کشور این اطمینان را داد که تا این لحظه هیچگونه خساراتی به باغات و مزارع مردم وارد نشده است.

میر بار دیگر تاکید کرد: جای هیچگونه نگرانی نیست چراکه ملخ‌های بومی به هیچ عنوان مانند ملخ‌‌های مهاجم صحرایی آفتی خطرناک نبوده و تهدید جدی برای مزارع و باغات به شمار نمی‌رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز