خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در گفت‌وگو با ایلنا :‌

جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی/ ناکامی این حملات به نفوذ در سامانه سازمان بنادر/ برخلاف بنادر جنوبی، عملکرد تمام بنادر شمالی مثبت است

asdasd
کد خبر : ۹۱۱۹۹۹

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حمله سایبری اخیر به سامانه‌های چند اپراتور بندری،‌ گفت: حمله سایبری اخیر در زمینه نفوذ به سامانه‌های سازمان بنادر ناکام بود و فقط توانست به تعدادی از سامانه‌های اختصاصی عملیاتی بخش خصوصی در بنادر نفوذ کند و آسیب برساند.

محمد راستاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزییات حمله سایبری به بندر شهید رجایی در چند روز گذشته اظهار داشت: حمله سایبری اخیر در زمینه نفوذ به سامانه‌های سازمان بنادر ناکام بود و فقط توانست به تعدادی از سامانه‌های اختصاصی عملیاتی بخش خصوصی در بنادر نفوذ کند و آسیب برساند.

وی با تاکید بر اینکه لایه‌های حفاظتی باید تقویت و به روز رسانی شوند، گفت:‌ سازمان بنادر از نظر حفاظت در وضعیت خوبی قرارداد اما لازم است که لایه‌های حفاظتی به طور مستمر تقویت و به روز رسانی شوند تا ریسک حمله سایبری به حداقل برسد.

معاون وزیر راه‌ و شهرسازی  ادامه داد: درباره منشا بیرونی این حمله سایبری اطلاعاتی ندارم.

راستاد همچنین درباره تراکم کشتی‌های حامل کالاهای اساسی در بندر امیرآباد و دلیل عدم توزیع این کشتی‌ها به سایر بنادر شمالی اظهار داشت: در حال حاضر توزیع بار در بنادر شمالی روال خوبی دارد. با وجود اینکه عملکرد تمام بنادر جنوبی منفی است اما تمام بنادر شمالی عملکرد مثبتی دارند و تنها بنادری که در آمار سال جاری مثبت بوده‌اند بنادر شمالی کشورمان هستند.

وی با بیان اینکه عملکرد بندر فریدون کنار حدود 200 درصد رشد داشته است، گفت: بندر انزلی که چندین سال فعالیت منفی داشت هم در سال جاری هم مثبت شده‌ است و در بنادر آستارا و نوشهر هم شاهد رشد عملکرد هستیم.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: از آنجایی که بندر امیرآباد ظرفیت بیشتری دارد و حجم و ظرفیت سیلوهای نگهداری در این بندر بالاتر از سایر بنادر شمالی است به همین دلیل تقاضای بیشتری برای تخلیه و بارگیری دارد اما با مواجه شدن صف و ترافیک کشتی در این بندر، کشتی‌های در صف مانده به سایر بنادر شمالی سرشکن می‌شوند.

راستاد افزود: صف ورود به بندر امیرآباد معمولا به 8 فروند کشتی می‌رسد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز