خبرگزاری کار ایران

اتصال مجرای باران به شبکه فاضلاب از چالش‌های بزرگ تهران است

asdasd
کد خبر : ۹۰۹۶۸۰

یکی از نگرانی‌های اساسی این است که با جمع‌آوری فاضلاب حجم آبی را که وارد سفره‌های زیرزمینی می‌شد، از زمین دریغ کرده‌ایم؛ باید بتوانیم از آب باران برای تغدیه سفره‌های زیرزمینی استفاده کنیم و مانع از فرونشست‌های بیش‌تر زمین شویم.

به‌گزارش ایلنا از وزارت نیرو، مدیرعامل آبفای استان تهران در آیین تبادل توافق‌نامه «اجرای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان و الزامات مدیریت مصرف آب» وصل‌بودن مجرای آب باران به شبکه فاضلاب تهران را چالش‌ بزرگ شهر تهران عنوان کرد.

از جمله مفاد این توافق‌نامه که به امضای محمدرضا بختیاری مدیرعامل آبفای استان تهران و سعید سعیدیان مدیرعامل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران رسید، اجرای مبحث شانزدهم مقررات ملی ساختمان در تمام ساخت‌وسازها، اجرای دستورالعمل رعایت استاندارهای مدیریت مصرف بهینه آب در تاسیسات داخلی ساختمان‌ها و اجرای دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده از سوی وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفای کشور درخصوص مصرف بهینه آب است.

محمدرضا بختیاری با تاکید بر ضرورت همراهی سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت: امروزه با توجه به اجراشدن بخش عمده طرح فاضلاب تهران، یکی از نگرانی‌های اساسی این است که با جمع‌آوری فاضلاب حجم آبی را که وارد سفره‌های زیرزمینی می‌شد، از زمین دریغ کرده‌ایم؛ باید بتوانیم از آب باران برای تغدیه سفره‌های زیرزمینی استفاده کنیم و مانع از فرونشست‌های بیش‌تر زمین شویم.

او تاکید کرد: سالانه در شهر تهران ۸۴۰ میلیون مترمکعب آب از سفره‌های زیرزمینی برای مصرف شرب تهران برداشت می‌شود در حالی که تنها ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب به سفره‌های زیرزمینی بازمی‌گردد که این به معنی ۴۰ میلیون مترمکعب بیلان منفی آب در تهران است.

بختیاری افزود: متوسط بارندگی امسال در شهر تهران به طور میانگین ۴۱۰ میلی‌متر بوده است و از آنجا که شرایط تهران به گونه‌ای است که امکان جذب این باران به سفره‌های زیرزمینی نیست، در نتیجه این‌ حجم از آب وارد فاضلاب جنوب تهران می‌شود و ایجاد معضل می‌کند.

همچنین محمدرضا کرمی‌نژاد معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای استان تهران گفت: آنچه در این تفاهم‌نامه بر آن تاکید شده است، اجرای دقیق و کامل مبحث ۱۶ مقررات ملی ساختمان و نظارت بر اجرای الزامات مدیریت مصرف آب از جمله نصب شیرهای کاهنده و ساییان کولرهای آبی است.

او افزود: در این توافق‌نامه رعایت فاصله بین لوله‌های آب سردو گرم، نوع جنس لوله‌ها و شیرآلات، ضرروت آموزش مجریان و نصاب‌های تاسیسات داخلی ساختمان گنجانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز